محمدحسین خزایی یک فعال کارگری خراسان رضوی، از راه‌اندازی کارزاری در این استان در اعتراض به افزایش سن و سابقه بازنشستگی خبر داد.

اعتراض شدید کارگران به افزایش سن و سابقه بازنشستگی در تأمین اجتماعی + احتمال لغو افزایش سن بازنشستگی وجود دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از آرمان ملی، محمدحسین خزایی فعال جامعه کارگری خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از راه‌اندازی کارزاری در این استان خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و شورای نگهبان با هدف اعتراض به افزایش سن و سابقه بازنشستگی در صندوق تامین اجتماعی خبر داد.

او گفت: کارگران با امضای این کارزار اینترنتی، خواستار لغو افزایش سن و سابقه بازنشستگی هستند. جامعه‌ی کارگریِ کشور با دشواری‌های فراوان از قبیل عدم امنیت شغلی و عدم رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشت در محیط کار، برای تامین یک معیشت حداقلی در شرایطی بسیار سخت و طاقت‌فرسا، مشغول به کار و تلاش است.

این فعال کارگری ادامه داد: در این شرایط، متأسفانه تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی که بدون توجه به دلایل منطقی، قانونی و توصیه‌های مکرر فعالان و نمایندگان جامعه کارگری و بدون رعایت حداکثری حقوق مکتسبه‌ی کارگران و اصلاح عادلانه حقوق بیمه‌ای ذیل برنامه هفتم توسعه کشور انجام شده است، در صورت تأیید در شورای محترم نگهبان ضربه‌ی غیر قابل جبرانی به جامعه کارگری کشور تحمیل خواهد کرد.

خزایی با بیان اینکه «مطمئن باشند با تصویب این قانون عملا ضربه سنگینی به خود صندوق وارد کرده‌اند چرا که دیگر عضویت در صندوق تامین اجتماعی برای کارگران جذابیتی نخواهد داشت و یقیناً درصد قابل توجهی از کارگران از بیمه پردازی انصراف خواهند داد» تاکید کرد: از اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی استدعا داریم با رد این مصوبه، شرایط بررسی و اصلاح مجدد این موضوع را ایجاد نمایند تا انشاء‌الله نگرانی‌های عمیق ایجاد شده در دلِ کارگران عزیز که سنگربانان عرصه‌ی کار و خدمت‌گذاری هستند، التیام یابد و موجبات ازدیاد بی‌انگیزگی نیروی کار فراهم نشود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید