رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا در جریان یک سخنرانی انتخاباتی از هم حزبی‌های خود خواست تا برای شکست دونالد ترامپ متحد شوند و گرنه دموکراسی در آمریکا از دست خواهد رفت.

بایدن: اگر ببازیم، همه چیز را از دست می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه خبری بلومبرگ نوشت که جو بایدن در جریان سخنرانی برای جمعی از حامیان مالی خود در شهر بتسدا (Bethesda) ایالت مریلند گفت: هر یک از سران کشورها که با آنها در تماس بوده‌ام می‌گویند "شما باید پیروز شوید. " فکر می‌کنم که متاسفانه پیروزی من چندان مد نظرشان نبوده و بیشتر شکست آن شخص دیگر (دونالد ترامپ) را در نظر دارند.

وی افزود: اگر ببازیم، همه چیز را از دست می‌دهیم.

بایدن برخی از لفاظی‌های ترامپ را به آلمان نازی تشبیه کرد و درباره اظهارنظر اخیر وی درباره مهاجران غیرقانونی که "خون کشور را مسموم می‌کنند" گفت که رئیس‌جمهوری سابق از دولت "برای انتقام و تلافی علیه دشمنانش" استفاده کرد.

بایدن با بیان اینکه که اگر دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ پیروز شوند، می‌توانند اعلام کنند که دموکراسی آمریکا را نجات داده‌اند، افزود: وگرنه شرایط ناخوشایندی پیش خواهد آمد. نمی‌توانیم اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. خدا می‌داند که (ترامپ) چه آینده‌ای برای ما رقم خواهد زد.

وی به حامیانش گفت که زمانی که ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی چند روز پیش از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، نقل قول کرد، "(بر گفته) دوست قدیمی خود صحه گذاشت".

به نوشته بلومبرگ، ترامپ با تکرار اظهارات ماه سپتامبر پوتین، گفته بود که کیفرخواست‌های متعدد و مشکلات حقوقی‌اش نشان‌دهنده "پوسیدگی نظام سیاسی آمریکا" است.

بایدن با اشاره به املاک ترامپ در فلوریدا گفت: تعجبی ندارد. به هر حال، توافق‌های زیادی بین مسکو و مارا لاگو وجود دارد.

نظرسنجی هفته پیش بلومبرگ و موسسه مورنینگ کانسالت نشان می‌دهد که در رقابت بر سر جلب آرای رای‌دهندگان هفت ایالت سرنوشت ساز، ترامپ با ۵ درصد اختلاف از بایدن پیش است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید