جشن گرفتن مناسبت‌ها بسیار جذاب است همراه باشید تا بدانیم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

به گزارش سلام نو روز زن و روز مادر در تقویم رسمی ایران در یک روز گرامی داشته می‌شود. این روز مصادف با ولادت والامقام‌ترین و برترین بانوی جهان، حضرت فاطمه زهرا (س) و برابر با ۲۰ جمادی‌الثانی است.

روز مادر یکی از تاریخ‌های مهم در تقویم ایرانیان است چرا که مادر دارایی ارزشمند هر انسانی است که پاک‌ترین محبت‌، زیباترین نگاه و دلسوز ترین قلب را برای فرزندان خود دارد.

در تقویم شمسی ایران روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که نماد مادر نمونه و بهترین الگوی زنان در قامت دین مبین اسلام است به عنوان روز مادر و زن انتخاب شده است.

روز زن یا «روز مادر»، از مهم ترین روزها در تقویم ایرانیان است و این روز بزرگ را هر سال ایرانیان برای احترام به مقام والای مادر جشن می گیرند. این روز در ایران مصادف است با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آن را به همین علت روز مادر یا روز زن می نامند.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا (س) بیستم جمادی‌الثانی به دنیا آمد. در مورد سال تولد ایشان اختلاف نظرهایی وجود دارد، به طوری که در منابع تاریخی سال تولد ایشان را بین سال‌های ۳۵ تا ۴۵ عام‌الفیل ذکر کرده‌اند.

این تاریخ مصادف با پنج سال پیش از آغاز پیامبری حضرت محمّد (ص) تا پنج سال بعد از آغاز پیامبری ایشان (بعثت) است.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

بیشتر تاریخ نویسان اهل سنت از جمله طبری، ابن سعد، ابوالفرج اصفهانی، ابن اثیر، بَلاذُری و ابن اسحاق سال تولد حضرت فاطمه زهرا (س) را مصادف با سال بازسازی کعبه یا همان پنج سال قبل از بعثت (سال ۶۰۴ میلادی) می‌دانند که اگر این مطلب را درست فرض کنیم، سن ازدواج حضرت فاطمه (س) بالاتر از ۱۸ سال می‌شود و این امر در سرزمین حجاز در آن زمان غیر معمول بود.

در اکثر منابع شیعه تاریخ ولادت ایشان پنج سال پس از بعثت پیامبر (ص) گفته شده است.

برخی دیگر مثل یعقوبی و شیخ طوسی تاریخ ولادت حضرت زهرا (س) را مصادف با سال آغاز بعثت و برخی دیگر این تاریخ را هم زمان با سال معراج پیامبر اکرم (ص) روایت کرده‌اند، اما برای معراج پیامبر نیز تاریخ دقیقی ذکر نشده است.

بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد، به همین علت روز ولادت این بانوی بزرگوار به نام روز زن و روز مادر نامگذاری شده است تا مادران و زنان این آب و خاک از وی درس فداکاری، ایمان، تقوا و مهربانی بیاموزند و ایشان را در زندگی سرلوحه خود قرار دهند و بتوانند در مسیر رشد و موفقیت خانواده، در کنار همسر خود به تربیت فرزندان بهتر بپردازند، چرا که تمام خصوصیاتی که باید یک زن و مادر نمونه از دیدگاه اسلام داشته باشد، حضرت فاطمه (س) داشت.

همچنین با توجه به اینکه زنان و مادران در طول تاریخ ایران همیشه نقش اساسی، مهم و کارآمدی ایفا کرده‌اند، برای قدر دانی از جایگاه زنان این روز را به عنوان روز زن و روز مادر در تقویم نامگذاری کرده‌اند که نماد ایثار و از خود گذشتگی زنان و مادران است.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۴۰۲

۱۳ دی ۱۴۰۲ – ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن [۲۰ جمادی الثانیه ۱۴۴۵]

ولادت حضرت فاطمه زهرا برابر است با چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ مصادف با ۳ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی و یا ۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ قمری.

ولادت حضرت فاطمه زهرا را روز زن یا همان روز مادر می نامند.

تاریخ روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به شمسی

چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲

تاریخ روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به میلادی

Wednesday, January ۳, ۲۰۲۴

تاریخ روز میلاد حضرت فاطمه زهرا به قمری

أربعاء، ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۵

حضرت فاطمه‌ زهرا (علیهاالسّلام) (۵ بعثت – ۱۱ ق)، دختر پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و خدیجه کبری (سلام‌الله‌علیها) و همسر حضرت علی (علیه‌السلام) است. ایشان یکی از چهارده معصوم و جزو پنج تن آل عبا می‌باشد.

روز مادر به تاریخ قمری، ۲۰ جمادی الثانی است؛ بنابراین این روز تاریخ شمسی ثابتی ندارد و در تقویم ایرانی هر سال تاریخ آن با سال قبل متفاوت خواهد بود.

امسال روز مادر مصادف است با روز جمعه، ۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۲. این روز عزیز به دلیل ولادت حضرت زهرا (س) در تقویم ایران تعطیل رسمی است؛ بنابراین اگر قصد خرید هدیه برای روز مادر را دارید، بهتر است از چند روز قبل برای آن تصمیم بگیرید و دست به کار شوید.

اما چرا روز مادر در تقویم ایرانی روز ثابتی ندارد. هر ساله روز مادر حدود یازده روز قبل‌تر از سال قبل می‌باشد.

همانطور که گفتیم روز مادر برابر بیستم جمادی الثانی سال قمری است. تقویم ایرانی خورشیدی است و سال قمری در طول یکسال حدود یازده روز از سال خورشیدی کمتر است.

به همین دلیل روز مادر مصادف با تولد حضرت فاطمه (س) که در تقویم قمری ثبت شده برحسب سال ایرانی که شمسی است هر ساله حدودا یازده روز قبل‌تر از سال قبل می‌آید.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

زندگینامه کوتاه حضرت فاطمه زهرا

حضرت فاطمه (س)، دختر پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) و همسر امام علی (ع) بود. او در سال پنجم بعثت پیامبر در شهر مکه متولد شد.

در طول زندگی خود، حضرت فاطمه (س) نمونه‌ای برتر از صبر، تقوا، شجاعت و ایمان بود.

حضرت فاطمه (س) از کودکی تا بزرگسالی به ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی عمل می‌کرد. او در محضر پیامبر (ص) تمامی اصول دینی را آموخت، طوری که از او به عنوان "سیده نساء العالمین"، یعنی "سرور زنان جهان" یاد می شود.

حضرت فاطمه (س) پس از عروج پیامبر (ص)، در مبارزات اسلامی نقش مهمی داشت.

او به عنوان بانویی مقاوم و شجاع شناخته می‌شد و در محافل عمومی و خصوصی با حکمت و شجاعت بی‌نظیر خود به امور جامعه مسلمانان می‌پرداخت. ایشان در زندگی شخصی خود همچنین نمونه‌ای برتر از یک انسان و مادر بودند.

او دارای چهار فرزند به نام‌های حسن، حسین، زینب و ام کلثوم داشت که بعدها به عنوان ائمه و بانوان بزرگ اسلام شناخته شدند. ایشان نمونه‌ای از مادر مهربان و مومن شناخته می‌شد و بسیار محبوب بودند.

ولادت

در رابطه با تاریخ ولادت حضرت زهرا (س) اختلاف نظراتی وجود دارد ولی در بیشتر منابع شیعی، ولادت ایشان ۲۰ جمادی‌الثانی سال پنجم بعد از بعثت در شهر مکه ذکر شده است.

پدر و مادر

حضرت فاطمه (س) فرزند حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه کبری (س) هستند.

ازدواج

حضرت زهرا (س) خواستگارانی بسیار در میان صحابه داشت که ازنظر مالی در رتبه‌های بالایی قرار داشتند اما رسول خدا (ص) همچنان مسئله را به نظر خداوند موکول می‌نمود تا سرانجام جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل شد و گفت: ای محمد! خدا بر تو سلام می‌رساند و می‌فرماید فاطمه را به عقد علی درآور، خداوند علی را برای فاطمه و فاطمه را برای علی پسندیده است.

فرزندان

امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س) چهار فرزند حضرت فاطمه (س) و امیرالمومنین (ع) هستند. لازم به ذکر است به فرزند سقط شده (محسن) حضرت زهرا (س) که در جریان حمله عمربن خطاب به خانه آن حضرت نیز اشاره کرد.

کنیه

کنیه، برای تعظیم و تکریم اشخاص به کار می‌رود. حضرت فاطمه (س) کنیه‌های زیادی دارد.

اُمّ‌الحسن / اُمّ‌الحسین / اُمّ‌المحسن اُمّ‌الأئمة / اُمّ‌أبیها / اُمّ‌الخیرة / اُمّ‌المؤمنین اُمّ‌الأخیار / اُمّ‌الفضایل / اُمّ‌الأزهار / اُمّ‌العلوم / اُمّ‌الأسماء

القاب

از مشهورترین القاب حضرت زهرا (س) می‌توان به زَهراء / معصومَه / مُبارَکه / بَتُول / طاهِرَه / زََکیَّه / راضیَه / صِدّیقَه / مَرضیَّه / سَیدة نِساء العالَمین / حانیَه / مَنصورَه / مُحَدَّثَه / طَیّبَه / مُطَهَّرَه / عَلیمَه / عابدَه / صدیقه کبری و مَهدیَّه اشاره کرد.

تاریخ شهادت

درباره علت شهادت حضرت زهرا (س) روایات مختلفی وجود دارد و تاریخ‌های متفاوتی را عنوان کرده‌اند. تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم شمسی برابر با یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی و یا ۳ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵ قمری است.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

سیر تاریخی روز مادر در ایران

پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در یک سخنرانی در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ فرمودند: «اگر روزی باید روز زن باشد، چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) است زنی که افتخار خاندان وحی [است] و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.

زنی که فضائل او همطراز فضائل بی‌نهایت پیغمبر اکرم (ص) و خاندان عصمت و طهارت بود. زنی که هر کسی با هر بینش درباره او گفتاری دارد و از عهده ستایش او بر نیامده که احادیثی که از خاندان وحی رسیده به اندازه فهم مستمعان بوده و دریا را در کوزه‌ای نتوان گنجاند و دیگران هر چه گفته‌اند به مقدار فهم خود بوده، نه به اندازه مرتبت او». بنابراین ایرانیان برای سپاسگزاری و قدردانی از مادر و همسر خود طبق فرمایش امام خمینی (ره) روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان روز زن و روز مادر در تقویم ملی ثبت کرده و آن را گرامی می‌دارند.

در دنیای امروز که اکثر محبت ها و عشق ها از ذهن افراد نشات گرفته و با حساب دو دوتا چهار تا عاشق می شوند و محبت پیدا می کنند، این مادر است که عشقش را با قلبش به طور ذاتی و فطری لمس میکند.

مادر که در تمام اقلیم ها و تمدن ها از جایگاه والایی برخوردار است. مادری که در اجتماع یک جامعه ی موفق می تواند نه تنها نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نیز تاثیر گذار باشد؛ زیرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان دیگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.

در ایران نیز برای گرامی شمردن این جایگاه والا و قدر دانی از این مقام رفیع روز ولادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا (س) را به عنوان نماد یک مادر مطهر و زن فداکار “روز مادر” نام گذاری کرده اند.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

درباره روز جهانی زن

روز مادر یکی از معدود موضوعاتی که در سراسر جهان و تمامی فرهنگ‌ها آن را گرامی می‌دارند و طبق آئین و سنت‌های خود آن را جشن می‌گیرند.

تاریخچه روز جهانی مادر مربوط به قرن نوزدهم در نخستین سال‌های دهه ۱۸۵۰ میلادی است. یک فعال امور زنان به نام اَن ریوس جارویس، انجمن‌هایی با نام فعالیت‌های روز مادر تشکیل داد.

روز جهانی مادر هر ساله برابر با ۸ می است که این روز در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ است.

روز هشتم مارس سالروز اعتراض زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک آمریکا، به شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم کارگران زن و مبارزه علیه بی عدالتی در زمینه حقوق زنان نسبت به حقوق مردان است.

به همین علت این روز به عنوان روز جهانی زن انتخاب شد و سالانه میلیون‌ها زن و مرد در سراسر جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی‌ها برای انعکاس پیشرفت‌ها و دستاوردهای به دست آمده و کنش‌های شجاعانه و نیز عزم راسخ زنان، این روز را گرامی می‌دارند.

روز هشتم مارس سالروز اعتراض زنان کارگر فابریکه نساجی کتان در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک آمریکا، به شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم کارگران زن و مبارزه علیه بی عدالتی در زمینه حقوق زنان نسبت به حقوق مردان است.

به همین علت این روز به عنوان روز جهانی زن انتخاب شد و سالانه میلیون‌ها زن و مرد در سراسر جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی‌ها برای انعکاس پیشرفت‌ها و دستاوردهای به دست آمده و کنش‌های شجاعانه و نیز عزم راسخ زنان، این روز را گرامی می‌دارند.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز مادر در جای جای دنیا

روز مادر، سالی یکبار در اکثر کشورهای جهان تجلیل می شود. اما این روز مثل روز جهانی زن نیست که در همه جهان در یک روز (۸ مارس) تجلیل شود، اکثر کشورها این روز را در روزهای مختلف ماه می تجلیل می کنند.

کشورهای که روز مادر را در یکشنبه دوم ماه می جشن می گیرند، عبارت اند از:

امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلاند، جاپان، مالیزیا، فلیپین، سنگاپور، بنگلادیش،چین، هانگ کانگ، تایوان، دنمارک، بلجیم،اتریش، سویزرلیند،جرمنی، فنلیند، نیدرلند،جمهوری چک، سلواکیا، کروشیا،ایتالیا، ترکیه، یونان، برازیل، انگولا، چلی، کولومبیا، کیوبا، ایکوادور، هاندوراس، جامایکا، مالتا، پیرو، اروبا، بهاماس، باربادوس، برمودا، بنیری، افریقای جنوبی، یوروگوا، ونزویلا و زیمبابوی.

کشورهای هنگری، لیتوانیا، پرتگال و هسپانیا در اولین یکشنبه ماه می ، فرانسه، جمهوری دومینیکن، هایتی و سویدن در آخرین یکشنبه ماه می، کوریای جنوبی و البانیا به تاریخ دهم ماه می ( روز والدین)، کشور های هند، پاکستان، سنگاپور، عمان، قطر، مکسیکو، گواتیمالا و السلوادور به تاریخ دهم ماه می، پولند به تاریخ ۲۶ ماه می، بولیویا به تاریخ ۲۷ ماه می، نیکاراگوا به تاریخ ۳۰ ماه می جشن روز مادر را برپا می کنند.

روز مادر در کشور های البانیا، بلغاریا، رومانیا، بلاروسیه، اوکراین، بوسنیا و هرزه گوینا، صربستان، مونتینگرو، سلوانیا، مکدونیا و ویتنام به تاریخ هشتم مارچ که روز جهانی زن نیز می باشد، تجلیل می گردد.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز مادر در کشور های عربی مثل بحرین، مصر، لبنان، سوریه، فلسطین، کویت، سعودی و یمن به تاریخ ۲۱ مارس که روز اول بهار است، و در گرجستان به تاریخ ۳ مارس، در اسرائیل به تاریخ ۳۰ جنوری و در ارمنستان به تاریخ ۷ آوریل، در تایلند به تاریخ ۱۲ آگوست ( روز تولد ملکه سریکیت کیتیا کارا) و در کاستاریکا به تاریخ ۱۵ آگوست و در ارجنتاین به تاریخ دومین یا سومین یکشنبه ماه اکتبر و در روسیه در آخرین یکشنبه ماه نوامبر و در پانامه به تاریخ ۸ دسامبر و در اندونیزیا به تاریخ ۲۲ دسامبر روز مادر تجلیل می گردد.

روز مادر درکشورهای آیرلند و بریتانیا در چهارمین یکشنبه ماه روزه عیسویان به نام ( یکشنبه مادر) و در افغانستان به تاریخ ۱۴ جون ( ۲۴ جوزا) طی محافل باشکوه تجلیل می شود.

روز مادر در فرانسه

روز مادر در فرانسه از جایی آغاز گردید که ناپلئون بناپارت به خانواده‌های فرانسوی که فرزندان زیادی داشتند مدال اهدا کرد. در حال حاضر روز مادر در این کشور برابر با آخرین یکشنبه ماه مه یا اولین یکشنبه ماه ژوئن است.

در فرانسه مرسوم است که روز مادر را با هدیه دادن دسته گل، عطر، زیورآلات، کیک و شیرینی یا شکلات، جشن گرفتن و خوردن شام و دورهمی جشن می‌گیرند.

روز مادر در ژاپن

روز مادر در ژاپن برابر با دومین یکشنبه ماه مه میلادی برگزار می‌شود. در این روز سایر اعضای خانواده صبح زود از خواب بیدار شده و برای مادر خانه صبحانه درست می‌کنند.

در ژاپن مرسوم است که در روز مادر به مادران گل میخک هدیه داده شود. گل میخک در این کشور نماد پاکی و استقامت است.

از جمله هدایای دیگری که در این روز به مادران اهدا می‌شود می‌توان به زیورآلات، عروسک‌های کوکشی و آثار هنری خوشنویسی اشاره کرد.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز مادر در آلمان

در کشور آلمان روز مادر در دومین یکشنبه ماه مه برگزار می‌شود. پیشینه روز مادر در آلمان به دوران قرون وسطی برمی‌گردد.

در آلمان امروزی، فرزندان این روز را با اهدای کارت تبریک و گل به مادران خود تبریک می‌گویند.

البته گاها نیز مرسوم است که فرزندان مادران خود را با خرید یک بلیط سفر تفریحی به عنوان هدیه غافلگیر و خوشحال کنند.

روز مادر در ایتالیا

در ایتالیا مرسوم است که در این روز اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و برای نهار به رستوران می‌روند.

فلسفه رستوران رفتن این است که دیگر نیازی نباشد تا مادر خانه مثل هر روز برای همه اعضای خانواده غذا بپزد و این روز که ویژه مادران است را استراحت کند.

فرزندان نیز با هدایایی مانند گل و دسته گل این روز را به مادرانشان تبریک می‌گویند.

روز مادر در انگلیس

مبدا روز مادر در انگلیس روزی است که مسیحیان به بازدید "کلیسای مادر" می‌رفتند و بعدتر این روز به عنوان روز مادر درنظر گرفته شد.

تاریخ روز مادر در انگلیس مصادف با عید پاک است و چون عید پاک هرساله تغییر می‌کند روز مادر در انگلستان نیز هر ساله متغیر است.

در این روز فرزندان با اهدای هدایایی چون کارت و دسته گل به مادران خود این روز را گرامی می‌دارند.

یکی از کارهای بسیار جالبی که انگلیسی‌ها در این روز انجام می‌دهند این است که صبحانه مادر خانواده را آماده کرده و آن را به اتاق خوابش می‌برند.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز مادر در پرو

روز مادر در کشور پرو یک هفته طول می‌کشد. در کشور پرو اعضای خانواده در این هفته به مناسبت گرامیداشت مادر، دورهمی خانوادگی ترتیب داده و یا به مهمانی و مسافرت می‌روند.

در کشور پرو در این هفته اجراهای خیابانی و جشن‌های شاد متنوعی برگزار می‌گردد.

مادران در این هفته می‌توانند از نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و سایر مکان‌های دیدنی به رایگان بازدید نمایند.

کودکان نیز با خرید هدیه‌های کوچک و گل برای مادران خود این مناسبت را گرامی می‌دارند. مردم پرو در هفته مادر بر مزار مادران، مادربزرگ‌ها و همسران فوت شده خود می‌روند و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌دارند.

روز مادر در مکزیک

روز مادر در کشور مکزیک برابر با دهم ماه مه هرساله برگزار می‌شود.

روز مادر در کشور مکزیک همچون سایر کشورهای جهان یک روز خاص محسوب می‌شود. در این روز اکثریت خانواده برای نهار یا شام به رستوران می‌روند و همزمان با گوش دادن به موسیقی مکزیکی غذا می‌خورند.

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سال 1402 چه روزی و چند شنبه است؟ | ولادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل است؟

روز مادر در ایالات متحده آمریکا

روز مادر در آمریکا برابر با دومین یکشنبه ماه مه میلادی جشن گرفته می‌شود و بنابراین تاریخ مشخصی ندارد و هرساله تغییر می‌کند.

جشن روز مادر در آمریکا با اولین روز مادر رسمی که در مراسم عبادت کلیسای سنت اندروی گرافتون ویرجینیای غربی در دهم ماه مه ۱۹۰۸ جشن گرفته شد تاسیس گردید.

در آمریکا در چنین روزی اعضای خانواده دورهم جمع شده و هدایایی چون گل، کارت هدیه را به مادران خانه اهدا می‌کنند.

روز مادر در ترکیه

روز مادر در ترکیه نیز مشابه آمریکا در دومین یکشنبه ماه مه جشن گرفته می‌شود. بازارهای خرید به‌خصوص کالاهای زنانه مثل کیف و زیورآلات در این روز بسیار رونق دارند و تخفیف‌های ویژه‌ای را بر محصولات اعمال می‌کنند.

در این روز اعضای خانه زودتر از خواب بیدار شده و برای مادر خانه صبحانه آماده می‌کنند و ممکن است که برای نهار یا شام به اتفاق اعضای خانواده به رستوران‌ها بروند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید