در خبر زیر به جزییات روز مادر در تقویم ایران و تعطیلی این روز می پردازیم.

روز مادر امسال چه روزی و چند شنبه است؟ + تاریخ دقیق

به گزارش سلام نو، یکی از مناسبت‌های مهم و با ارزش در تقویم ایرانیان روز مادر است.مقام مادر بسیار والا و ارزشمند در پیشگاه خداوند است، به همین منظور برای گرامیداشت زحمات بیشمار مادر، روز ولادت حضرت زهرا (س) که اسوه و الگویی از بهترین و برترین زنان عالم است،به عنوان روز مادر و روز زن انتخاب کرده‌اند.در ایران، روز مادر و روز همسر هرساله جشن گرفته می‌شود.البته روز مادر و روز زن در سراسر دنیا وجود دارد ،اماتاریخ آن با کشور ما فرق دارد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، روز ولادت حضرت فاطمه زهرا، دختر پیامبر اسلام و همسر امام اول شیعیان، به عنوان روز مادر انتخاب می‌شود.

روز مادر

روز مادر و روز زن در سال ۱۴۰۲ چه تاریخی دارد؟

روز مادر در ایران، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال ۱۴۰۲ در تقویم شمسی مصادف است با:چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲.

روز مادر تعطیل رسمی است؟

آیا روز مادر تعطیل رسمی است؟ برای پاسخ به این سوال نگاهی به تقویم انداختیم و باید به شما بگوییم که برخلاف روز پدر، روز مادر تعطیل رسمی نیست.

با نزدیک شدن به روز زن این سوال برای برخی افراد پیش می آید که "جزئیات تعطیلی روز زن برای مدارس و ادارات چیست؟" در این خصوص باید گفت که با توجه به تقویم رسمی کشور روز زن برای مدارس و ادارات تعطیل نیست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید