جاهای دیدنی کرمان پر شمار است همراه باشید و از بهترین جاذبه های گردشگری عنبرآباد کرمان بدانید.

بهترین جاذبه های گردشگری عنبرآباد کرمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: عنبرآباد یکی از شهرهای استان کرمان است و مرکز شهرستان عنبرآباد است.

این شهرستان دارای دو اقلیم گرم و نیمه مرطوب در نواحی باختری و گرم و خشک در نواحی خاوری است.

مهم‌ترین جریان دائمی استان کرمان، یعنی هلیل رود، از باختر این شهرستان می‌گذرد و سد جیرفت، موقعیت مناسبی را برای کشاورزی این منطقه فراهم آورده‌است.

از جمله آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می‌توان به تپه‌های باستانی باقی‌مانده از تمدن ارت واقع در کنار صندل، مقبره سالار رضا در روستای گرم علیا، قلعه میرناصرخان در دوساری، قلعه ملک‌آباد در زاخت، قلعه سموران در رود فرق اشاره کرد.

عنبرآباد ۱۰۰۰۰۰ هکتار عرصه جنکلی و ۶۰ هکتار فضای سبز دارد.

این شهرستان بالغ بر ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله ۲۵۷ کیلومتری از مرکز استان کرمان واقع شده است.

فصل بهار در عنبرآباد از اوایل اسفندماه با نوازش نسیم بهاری و پراکنده شدن عطر بهار نارنج آغاز شده و لطافت خاصی به این منطقه بخشیده است به ‌طوری که طبیعت زیبای آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

از جمله آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می‌توان به تپه‌های باستانی باقی‌مانده از تمدن ارت واقع در کنار صندل، مقبره سالار رضا در روستای گرم علیا، قلعه میرناصرخان در دوساری، قلعه ملک‌آباد در زاخت، قلعه سموران در رود فرق اشاره کرد.

آشنایی با عنبرآباد

عنبرآباد شهری است در ۲۵۷ کیلومتری جنوب استان کرمان که از شمال و غرب با شهرستان جیرفت، از جنوب با شهرستان‌های کهنوج و رودبار جنوب و از شرق با شهرستان‌های بم و ریگان هم‌مرز می‌باشد.

طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۰ جمعیت این شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد که شامل ۲ بخش مرکزی و جبالبارز جنوبی و ۳ شهر عنبرآباد، مردهک و دوساری می‌باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری عنبرآباد کرمان

نکته جالب توجه در مورد این شهرستان این است که در طی سفرهای استانی دولت‌های نهم و دهم به این شهرستان، رئیس‌جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، پس از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی خود و مشاهده انواع محصولات و میوه‌جات کشاورزی بر سر ذوق می‌آیند و می‌فرمایند: «نگین عنبرآباد بگین بهشت آباد».

شهرستان عنبرآباد، شهرستانی که روزگاری به عنوان یکی از بخش‌های جیرفت به‌شمار می‌رفت، از جمله شهرستان‌های جنوبی استان کرمان است که با ۶۰۱ متر ارتفاع از سطح دریا از شمال به شهرستان‌های جیرفت و بم، از جنوب به کهنوج و رودبار جنوب، از خاور به بم و ریگان و از باختر به جیرفت منتهی می‌شود.

شهرستان عنبرآباد با وسعت نزدیک به ۴۶۹۹ کیلومتر مربع برابر ۲/۶ درصد از پهنهٔ استان را به خود اختصاص داده‌است و در جنوب خاوری استان کرمان قرار گرفته‌است.

عنبرآباد قلمرو عشایری چون جاویدان، رئیسی، هوشمند، منصوربهمنی، علیمرادی است.

گفتنی است که در گذشته در این شهرستان، نوعی برج به نام «عنبر بو» کشت می‌شده که بوی طبخ آن در کوچه و محله می‌پیچیده و از کیفیت بالایی برخوردار بوده‌است.

جاذبه‌های بهتر در عنبرآباد کرمان

آبشار وروار

آبشار وروار مرتفع ترین آبشار خاورمیانه است که جز زیباترین جاذبه های گردشگری کشور به حساب می آید.

این آبشار که از رود “فرق” سرچشمه می گیرد از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان عنبرآباد محسوب می شود، این آبشار که در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد قرار دارد برای دسترسی به آن باید از مسیر جاده جیرفت – کهنوج عبور کرد و از دو راهی جهادآباد حدود ۲۰ کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت.

در کنار این آبشار عظیم وجود قلعه های تاریخی برای علاقمندان ابنیه تاریخی فرصت مناسب دیگری فراهم کرده است که از آثاری همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نیز بازدید کنند.

سرسبزی بی نظیر منطقه و پوشش گیاهی خاص این منطقه را به بکرترین مکانهای گردشگری کرمان تبدیل کرده است.

بهترین جاذبه های گردشگری عنبرآباد کرمان

چشمه بندر دوساری

چشمه بند دوساری در شهر دوساری در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر عنبرآباد واقع شده است که در زیر دماغی کوه قرار داشته و در ایام نوروز با وجود شکوفه‌هایی که دارای عطر و بوی بسیار ناب است، مکانی بسیار دلپذیر ایجاد می‌کند و از جاهای دیدنی عنبرآباد کرمان است.

آب چشمه از زیر صخره‌های آهکی کوه بیرون می‌آید، همچنین از قله کوه دوساری می‌توان نخل‌های سربه فلک کشیده و یک‌پارچه شهر دوساری را که نمایی بسیار زیبا دارد تماشا کرد.

روستای امجز و دره سرسبز گمرکان

روستای خوش آب و هوای امجز و دره سرسبز گمرکان به طول هشت کیلومتر در بخش مرکزی عنبرآباد واقع شده که بیشتر مردم جنوب استان کرمان در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید می‌کنند.

چشمه آب معدنی رود فرق

این چشمه در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی عنبر آباد در نزدیکی روستای پرطراوت و دل انگیز رود فرق قرار گرفته است.

روستایی که علاوه بر زیبایی‌های خاصی که دارد با آبشار بلند «وُروار» شناخته می‌شود. این چشمه در منطقه، به نام «آب باد رود فرق» خوانده می‌شود و در دهانه‌های سمت چپ روستای رود فرق واقع شده است.

دمای آب آن ۲۲ درجه سانتیگراد و از قدرت بالایی در «تراورتن سازی» برخوردار است که از این نظر شباهت‌هایی با چشمه‌های «ابوق بوقو» مرغک و چشمه «آب زردو» نزدیک آبگرم دیمند دارد.

بهترین جاذبه های گردشگری عنبرآباد کرمان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید