اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه‌ پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد و به زودی شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود.

حذف یارانه نقدی این افراد از سال ۱۴۰۳ + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از شرق، اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی گردد. از این رو دهک به صدک تبدیل می‌شود.

به نقل از اقتصادآنلاین، همچین مسئولان گفتند که یارانه نقدی با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی قطع نخواهد شد.

خبر قطع یارانه‌ برخی خانوار صحت ندارد

آنطور که ایرنا نوشته است، در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول درآمدی در فضای مجازی منتشر شد و در همین راستا نیز پیش از این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی گفت: «خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «قطع یارانه برخی از خانوارهای سه دهک اول» صحت نداشته و تکذیب می‌شود.»

در ادامه به این نکته نیز اشاره شده که در دفاع از امنیت روانی مردم، حق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخورد قانونی با دروغ‌پردازان محفوظ است.

مطابق اعلام علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یکم شهریور امسال، از ٨۵ میلیون و ۶٠٠ هزار نفر جمعیت کل کشور، ٧٩ میلیون و ۶٠٠ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید