آتال، وزیر ۳۴ ساله آموزش به عنوان نخست وزیر فرانسه منصوب شد.

نخست وزیر شدن یک همجنس‌گرا

به گزارش سلام نو به نقل از عصرایران، امانوئل مکرون گابریل آتال، وزیر ۳۴ ساله آموزش را به سمت نخست وزیر فرانسه منصوب کرد. وی یک هم جنس گرا است.

رئیس جمهور، نخست وزیر جوان را برگزیده تا در آستانه انتخابات پارلمان اروپا جان تازه‌ای به دور دوم ریاست جمهوری خود ببخشد.

آتال که در دوران کووید سخنگوی دولت شد، جایگزین نخست وزیر مستعفی، الیزابت بورن می‌شود.

گفتنی است آتال در برنامه‌های رادیویی و در نظرسنجی‌های اخیر نام خود را به عنوان وزیری باهوش و یکی از محبوب‌ترین سیاستمداران فرانسه جا انداخته است.

البته این اقدام مکرون لزوما به معنای تغییر سیاسی بزرگ نخواهد بود اما نشان دهنده تمایل وی برای فراتر رفتن از اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی و سیاستهای مهاجرتی سال گذشته و بهبودد شانس حزب میانه رو خود در انتخابات ژوئن اتحادیه اروپاست.

مکرون در پایان سال گذشته میلادی گفته بود ابتکارات سیاسی جدیدی خواهد کرد و خطاب به نخست وزیر تازه منصوب گفت: «می‌توانم روی انرژی و تعهد شما برای اجرای پروژه احیا و بازسازی حساب باز کنم.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اردوگاه مکرون بین هشت تا ده درصد از حزب مارین لوپن، رهبر راست افراطی عقب‌تر است.

نخست وزیر و رئیس جمهور فرانسه هر دو سنی کمتر از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دارند که برای بار دوم نامزد انتخابات ۲۰۲۴ شده است.

مکرون که اندکی پس از انتخابات ۲۰۲۲ اکثریت مطلق را از دست داد، برای مقابله با پارلمان آشفته خیلی تلاش کرده است.

جردن باردلا رهبر ۲۹ ساله حزب اجتماع ملی گفت با انتظاب آتال، مکرون می‌خواهد به محبوبیت خود در نظر سنجی‌ها بچسبد تا از درد پایان ناپذیر دولتش بکاهد و وزیر آموزش را در سقوط خود همراه می‌کند.

سایر رهبران اپوزسیون در واکنش به این انتصاب گفتند انتظار تغییرات زیاد ندارند چراکه مکرون خودش همه تصمیمات سیاسی را می‌گیرد.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید