برای همه‌ی ما اتفاق می‌افتد که در مسیر رسیدن به یک هدف خاص، انگیزه‌مان را از دست بدهیم؛ اما کنکور مرحله‌ای سرنوشت سازتر در زندگی بسیاری از افراد است که در راستای آن نباید بی انگیزه و ناامید شوند.

انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی

انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی

ما در ادامه هر مسیری خسته می شویم و در نهایت نیاز به عاملی برای ادامه دادن داریم و آن عامل همان انگیزه است .

مشاوره انگیزشی کنکور همان چیزی است که داوطلبان کنکور برای ادامه‌ی مسیر به آن احتیاج دارند تا در مسیر برنامه ریزی کنکور خود بمانند.

برای همه‌ی ما اتفاق می‌افتد که در مسیر رسیدن به یک هدف خاص، انگیزه‌مان را از دست بدهیم؛ اما کنکور مرحله‌ای سرنوشت سازتر در زندگی بسیاری از افراد است که در راستای آن نباید بی انگیزه و ناامید شوند.

اصلاً نگران نباشید زیرا در سال‌های اخیر راهکارهای علمی بسیاری برای مشاوره افزایش انگیزه ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها مسیر شما هموار خواهد ماند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین مشاوره انگیزشی کنکور

انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی

برای انتخاب مشاور انگیزشی کنکور خوب به دنبال مشاور کنکوری باشید که در شناخت عوامل بی انگیزگی شما تخصص بالایی دارد و حتماً سوابق رفتار او با شاگردانش را بررسی کنید. خوشبختانه امروز با وجود سایت های کنکوری و پلتفرم های مشاوره کنکور مثل کنکور تی وی و امثالهم دسترسی به یک مشاور انگیزشی کنکور کار ارزان، سریع و راحتی است.

اولین شرطی که یک مشاور انگیزشی کنکور باید داشته باشد

مشاور کنکوری که مشاوره انگیزشی کنکور ارائه می کند، باید یک مشاور کنکور حرفه ای باشد که تمام مسائل مربوط به برنامه ریزی کنکور، روش های صحیح مطالعه کنکور مثل تندخوانی، علوم تربیتی، روانشناسی آموزش و قوانین کنکور را بداند، وگرنه ممکن است با نوع دیگری از مشاوره انگیزشی مواجه شوید.

مشاور انگیزشی خوب ارتباط موثر و محکمی با دانش آموزش دارد

مشاوره انگیزشی کنکور باید حس انگیزه و اعتماد به نفس را در شما تقویت کند و همچنین مهم است که در زمان‌های مهمی که به این فرد نیاز دارید، بتوانید به او دسترسی داشته باشید.

انجمن مشاوران مدرسه آمریکا (ASCA) در این مقاله از سایت رسمی اش schoolcounselor.org مانند konkur.tv درباره رابطه مستقیم انگیزه سازی مشاوران تحصیلی برای دانش آموزان و دستیابی آن ها به اهداف تحصیلی شان توصیه هایی برای مشاوران انگیزشی کنکور آورده است:

۱.     در هر مرحله از تغییرات جزئی و کلی تغییر رفتار دانش آموز یک روش ارتباطی مبتنی بر شخصیت آن دانش آموز را بشناسد.

۲.     شرایط واقعیت گرایانه برای ایجاد تغییر جهت تولید انگیزه را در یک مکالمه بالغانه شرح دهد.

۳.     شنونده ای فعال باشد و مبتنی بر روحیه دانش آموز پاسخگوی سوالاتش باشد نه بر مبنای کلیشه های ذهنی که از قبل می شناسد.

۴.     سوالات کلی نگر برای ایجاد انگیزه به واسطه میل به تغییر، قابلیت تغییر و آمادگی برای تغییر در جلسه طرح کند تا ذهن دانش آموز برای پذیرش انگیزه آماده شود.

۵.     از سه خط کش آمادگی، اعتماد به نفس و تعهد برای تغییر فکر و رفتار دانش آموز در جهت ایجاد انگیزه کنکور استفاده کند.

۶.     هیچ موضوعی را ناتمام رها نکند و تمام مباحث مطرح شده را در انتهای بحث جمع بندی کرده و تایید دانش آموز را برای جمع بندی بحث بگیرد.

۷.     اگر دانش آموزی بر یک باور غیر منطقی پافشاری دارد، مشاور انگیزشی کنکور موظف است با تمام هوشمندی به مقابله با تفکر غیر منطقی او بپردازد تا او را در جاده منطق قرار دهد.

وجود زبان مشترک با مشاور انگیزشی کنکورتان مهم است

اگر مشاورتان از جمله بندی های سخت استفاده می کند و یا طرز تفکر واقع گرایانه ای ندارد مسلماً انگیزه ای در شما نمی تواند بسازد.

پیشنهاد ما و کنکور تی وی به شما این است که برای انتخاب یک مشاوره خوب، از موسسات معتبر کمک بگیرید تا اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

حلقه های طلایی راهکارهای اثربخش مشاوره انگیزشی کنکور

انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی

مشاوره انگیزشی کنکور موظف است با یک شوک مثبت در یک مکالمه بالغانه با شما، انرژی روانی شما را مجدد احیا کرده و اعتماد به نفس و باور به خود را با دور کردن راهزنان انگیزه از شما شعله ورتر کند تا خستگی کنکور خود را فراموش کنید و برای ادامه مسیر پشتکارتان به بالاترین حد لازم برای اجرای برنامه ریزی کنکورتان برسد و به قولی به یک انفجار هیجانی و انگیزه ای از جنس واقعیت دست پیدا کنید.

تعدادی از این حلقه های طلایی راهکارهای اثربخش مشاوران انگیزشی کنکور را در پایین آورده ام.

این حلقه ها برگرفته از مجموعه مقالات موسسه مشاوره تحصیلی bigfuture.collegeboard.org است که ترجمه آن ها در konkur.tv به طور کامل موجود است.

در بالای صفحه این مجموعه مقالات یک عبارت جالب می بینید ( Stay Motivated )

یعنی با انگیزه بمانید و در پایینش چهار مقاله زیر را خواهید دید که حتماً به مشاوران انگیزشی کنکور توصیه می کنم نکات انگیزشی این مقالات را به دانش آموزان خود منتقل کنند:

۱-    Tips for Staying Motivated Ahead of College
نکاتی برای داشتن انگیزه قبل از دانشگاه

۲-    Discover these eight time-management tips for high school students.
این هشت نکته مدیریت زمان را برای دانش آموزان دبیرستانی کشف کنید.

۳-    Take Control of Homework
کنترل تکالیف را در دست بگیرید

۴-    Balancing High School and Part-Time Work
ایجاد تعادل بین دبیرستان و کار نیمه وقت

تعیین هدف‌های قابل اندازه‌گیری و قابل دستیابی

توجه کنید که پیش فرض در اینجا این است که مشاور کنکور شما برنامه ریزی کنکور شما را انجام داده است و فقط قرار است به مساله افزایش انگیزه شما پرداخته شود.

اما قبل از مشاوره انگیزشی کنکور پزشکی، تجربی، ریاضی و...، تعیین اهداف مشخص و الهام بخش و باور پذیر مرکز ایجاد انگیزه شما برای تلاش بیشتر است و قبل از ورود به حلقه های طلایی مشاوره انگیزشی کنکور ابتدا در این مورد بحث کوچکی داشته باشیم.

هدف‌های قابل اندازه‌گیری و قابل دست‌یابی در مدت‌زمان مشخص، انگیزه شما را افزایش خواهد داد

یادآوری برنامه ریزی کنکور صحیحی که دارید

همانطور که گفتیم مشاوره انگیزشی کنکور هیچ کاری با برنامه ریزی کنکور و برنامه ای که ریخته شده است ندارد و قرار است انرژی روانی شما را برای اجرای آن برنامه تقویت کند.

وقتی مشاور انگیزشی کنکور شما با منطق و دقت مروری دقیق بر اثبات صحیح بودن برنامه ریزی کنکور شما می کند، این اطمینان منطقی قدم اول را برای ارتباط احساس انگیزه گرفتن و منطق شما برقرار می کند.

تشویق به رقابت سالم و دوری از رقابت ناسالم

رقابت درست و سالم با باقی داوطلبان کنکور، انگیزه شما را تقویت می‌کند.

مشاور انگیزشی شما برای ایجاد یک رقابت سالم می‌تواند با مقایسه شاخص بندی شده دقیق و مستدل افراد هم سطح و هم شکل شما که می شناسد ذهنیتی انگیزه ساز برای رقابت سالم را فراهم کند.

توجه کنید که اگر در این میان شما با افرادی غیر هم شکل خود و با شاخص اشتباه مقایسه شوید، برعکس این موضوع اتفاق می افتد و انگیزه شما به شکل غیر واقعی کاهش می یابد، پس مشاور انگیزشی کنکور شما موظف است شما را از ذهنیت رقابت ناسالم دور نگه دارد.

استفاده از پاداش و تشویق

انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی انفجار خودباوری و فرار از خستگی کنکور با مشاوره انگیزشی

تعیین پاداش‌های کوچک بعد از هر مرحله‌ای که برای اجرای برنامه کنکور می‌گذرانید، می‌تواند انگیزه‌تان را افزایش دهد و مشاور انگیزشی شما باید خوب بداند که مغز شما با پاداش گرفتن انگیزه سازی می کند و اساساً با تشویق یک کار را ادامه می دهد.

مشاور انگیزشی شما باید هر وقت هر چیزی را که در برنامه تان بالای ۹۰ درصد به انجام رساندید در نقش یک دوست بالغ به نحوی مورد تقدیر و تشویق قرار دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید