شرایط دریافت وام مهاجرت معکوس به روستا نسبت به طرح نهضت ملی مسکن راحت‌تر است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اقساط تسهیلات در حالت عادی تقریبا ماهی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وام ۵۵۰ میلیونی مسکن برای روستاییان  + مبلغ اقساط و نحوه دریافت

به‌گزارش سلام نو به نقل از فرارو؛ وام مهاجرت معکوس به روستا با طراحی و بازگشایی سامانه ثبت‌نام آرام‌آرام سروشکل جدی‌تری پیدا می‌کند. اسامی روستاهای دارای ظرفیت واگذاری زمین به‌زودی دراختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و همزمان با ارائه جزییات جدید طرح از زبان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، چندوچون ماجرا برای افکار عمومی اهمیت پیدا کرده است.

وام مهاجرت معکوس به روستا به‌عنوان طرح تشویقی دولت و در قدم بعدی درقالب طرح نهضت ملی مسکن ارائه می‌شود. یعنی شرط‌وشروط کلی طرح نهضت ملی مسکن شامل حال متقاضیان وام مهاجرت معکوس به روستا خواهد شد و دوباره بحث آورده اولیه به میان می‌آید. جزییات وام مهاجرت ملی مسکن هنوز نهایی نشده، با این حال حذف شرط نداشتن مسکن بخش امیدوارکننده وام مهاجرت معکوس به روستا به‌شمار می‌رود و آنطور که پیداست اقساط ماهانه طرح چیزی حدود ماهی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده.

وام مهاجرت معکوس به روستا چیست؟

وام مهاجرت معکوس به روستا و خبرهای مربوط به آن، اولین بار آبان امسال مطرح شد. آن زمان در نشست مشترک معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وام مهاجرت معکوس به روستا یا به تعبیر دیگری وام مهاجرت به روستا صحبت به میان آمد و آن را تسهیلاتی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرها معرفی کردند.

وام مهاجرت معکوس به روستا حالا با صحبت‌های معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به تشریح و جزییات تسهیلات پرداخته، یکبار دیگر برای افکار عمومی مهم شده است. داده‌های گوگل مشخص می‌کند بیشترین جست‌وجوهای اینترنتی درباره وام مهاجرت معکوس به روستا و شرایط دریافت آن، در استان تهران اتفاق افتاده و بعد از پایتخت‌نشین‌ها، اهالی خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و ... به موضوع اهمیت دادند.

وام مهاجرت معکوس به روستا همانطور که معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته، درقالب طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد و با این اوصاف شرط‌وشروط لازم برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شامل متقاضیان وام مهاجرت معکوس به روستا نیز می‌شود. به‌عنوان مثال همین امسال رقم آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از ۳۲۰ میلیون به ۴۸۰ میلیون تومان رسید و این روند افزایش تا زمان تحویل واحدها ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال وام مهاجرت معکوس به روستا با حذف یکسری از شرایط طرح نهضت ملی مسکن در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

وام مهاجرت معکوس به روستا؛ تسهیلات ۵۵۰ میلیونی مسکن

هزینه آماده‌سازی زمین در طرح پرداخت وام مهاجرت معکس به روستا، طبق مصوبه اجاره ۹۹ ساله از خود متقاضی دریافت می‌شود

شرایط دریافت وام ۵۵۰ میلیونی مهاجرت به روستا

وام مهاجرت معکوس به روستا بااینکه درقالب طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد، اما با حذف یک شرط معروف ارائه شده است؛ نداشتن مسکن.

وام مهاجرت معکوس به روستا با این اوصاف به متقاضیان صاحبخانه هم تعلق می‌گیرد و براساس اخبار و صحبت‌هایی که در ماه‌های اخیر مطرح شده، قرار است در این طرح یک میلیون قطعه زمین به مردم واگذار شود.

طبق صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا الان از یک میلیون قطعه زمین پیش‌بینی شده اولیه، کار تملک ۶۰۰ هزار قطعه زمین تمام شده و این زمین‌ها به‌صورت اجاره ۹۹ ساله به واجدان شرایط واگذار می‌شوند. دقیقا همینجا بحث آورده اولیه و ... اهمیت پیدا می‌کند و همانطور که قبلا وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده، هزینه آماده‌سازی زمین، طبق مصوبه اجاره ۹۹ ساله از خود متقاضی دریافت می‌شود.

وام مهاجرت معکوس به روستا البته هنوز به ابلاغیه و تعیین‌تکلیف نهایی نرسیده و خبرهای پیرامون آن یکجور گمانه‌زنی است، اما طبق صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، متقاضیان می‌توانند برای ساخت واحد مسکونی در این زمین‌ها از وام ۵۵۰ میلیون تومان نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصدی استفاده کنند.

اقساط وام مهاجرت معکوس به روستا چقدر است؟

وام مهاجرت معکوس به روستا جزو تسهیلات قرض‌الحسنه قرار نمی‌گیرد و به‌همین خاطر شامل سود می‌شود.

اقساط وام مهاجرت معکوس به روستا طبق جزییاتی که زبان مجید جودی به‌عنوان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح شده با سود ۱۸ درصدی محاسبه می‌شود و اگر روند، مثل سازوکار تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن باشد، آنوقت بازپرداخت وام مهاجرت معکوس به روستا ۲۰ ساله خواهد بود.

اقساط وام مهاجرت به روستا با این حال مشخص نیست که دقیقا مثل تسهیلات نهضت ملی مسکن برای دهک‌های نخست درآمدی کمتر است یا نه. ابهام بعدی فعلی می‌تواند روش بازدپرداخت اقساط باشد. مثلا همین الان متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند به‌جای بازپرداخا اقساط به شکل معمولی، سراغ گزینه بازپرداخت اقساط به شیوه پلکانی بروند.

اقساط وام مهاجرت به روستا با این اوصاف و اطلاعاتی که تا الان دردسترس قرار دارد، بااحتساب سود ۱۸ درصدی و بازپرداخت ۲۰ ساله، به ماهی هشت میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۱۳ تومان می‌رسد.

اقساط وام مهاجرت به روستا بعد از ۲۴۰ ماه، یعنی ۲۰ سال بازپرداخت به دو میلیارد و ۳۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۱۱ هزار تومان می‌رسد که از این پول تقریبا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون، سود کل وام است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید