اعضای اخوان‌المسلمین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته اند که مقامات ترکیه تابعیت «محمود حسین» دبیرکل اخوان‌المسلمین را لغو کرده‌اند.

لغو تابعیت ترکیه‌ای سران اخوان‌المسلمین / اردوغان به دوستانش رودست زد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، صفحات مجازی شخصیت‌های اخوان‌المسلمین می‌گویند که ترکیه تابعیت چند رهبر اخوانی از جمله «محمود حسین» دبیرکل این گروه را لغو کرده است.

رسانه‌های مصری می‌گویند که پس از سفر «رجب طیب اردوغان» به مصر ، رهبران و اعضای میانی و حتی شخصیت‌های رسانه‌ای و دانشگاهی اخوانی مقیم در ترکیه، در حال ترک این کشور هستند.

وبگاه روسیا الیوم نوشت که «عمرو عبدالهادی» از اعضای اخوان‌المسلمین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که مقامات ترکیه تابعیت «محمود حسین» دبیرکل اخوان‌المسلمین را لغو کرده‌اند.

«محمود حسین» در سال 2013 و در میانه سرکوب رهبران اخوان‌المسلمین به دست عبدالفتاح السیسی، به دستور «محمد بدیع» رهبر عالی این گروه از مصر خارج شد و به ترکیه رفت.

عبدالهادی نوشت: «او از سال 2014 به شکل قانونی در ترکیه اقامت دارد و نوع لغو تابعیت او هیچ تناسبی با سن و جایگاه او ندارد، لااقل ابتدا صبر می‌کردند تا او بتواند از ترکیه خارج شود، سپس تابعیتش را لغو می‌کردند».

همچنین دولت ترکیه شرایط را بر دیگر اعضای اخوان‌المسلمین سخت کرده و فعالیت‌های آن‌ها را حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز محدود کرده است.

آنکارا همچنین اقدام به بازداشت اعضایی که کارت شناسایی یا پاسپورت ندارند کرده و همچنین از «مصعب السمالیجی» و «مصطفی البدری» دو تن از اعضای اخوان‌المسلمین خواسته است تا ترکیه را ترک کنند.

پیش از این نیز ترکیه اقدام به اعمال محدودیت‌های شدید برای آن دسته از اعضای اخوانی کرده بود که در مصر به اعدام محکوم شده‌اند، از جمله «فرج الغزلانی»،  «مجدی سالم»، «محمود عبدالمقصود»، «اسلام العمری» و «مصطفی البدری».

پنج روز پیش در تاریخ 25 بهمن «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پس از 12 سال وارد فرودگاه شهر قاهره شد و مورد استقبال «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود قرار گرفت.

عبدالفتاح السیسی نیز در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان گفت که سفر رئیس‌جمهور ترکیه، صفحه جدیدی در روابط میان ترکیه و مصر باز می‌کند و خود او نیز به دعوت اردوغان قرار است در ماه آوریل (حدودا در اردیبهشت 1403) به ترکیه سفر کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید