آژانس فضایی استرالیا از شما دعوت می‌کند تا در طراحی اولین ماه‌نورد این کشور مشارکت کنید. این ماه‌نورد که رو-ور نام دارد، در سال ۲۰۲۶ به سوی ماه پرتاب خواهد شد و نمونه‌هایی از خاک ماه را جمع‌آوری خواهد کرد.

طراحی ماه‌نورد استرالیا؛ فراخوانی برای خلاقیت!

استرالیا در حال آماده شدن برای سفری حماسی به ماه است. آژانس فضایی این کشور با دعوت از علاقه‌مندان برای طراحی اولین ماه‌نورد خود، گامی جسورانه در جهت اکتشافات فضایی برداشته است.

ماموریت رو-ور، نامی که برای این ماه‌نورد انتخاب شده، جمع‌آوری نمونه‌های خاک ماه و کمک به ناسا در استخراج اکسیژن از آن است. این گامی حیاتی در جهت ایجاد پایگاه‌های دائمی انسانی در ماه و تولید سوخت موشک برای سفرهای آینده به مریخ خواهد بود.

اما رو-ور به طراحی شما نیاز دارد! آژانس فضایی استرالیا چالشی را با نام ELO۲ ترتیب داده است تا از خلاقیت و ایده‌های نوآورانه مردم برای طراحی سیستم جمع‌آوری نمونه ماه‌نورد استفاده کند.

در مرحله اول این چالش، شرکت‌کنندگان طرح‌های خود را برای بازوی رباتیک ماه‌نورد ارائه دادند. برندگان این مرحله، طرح‌های خلاقانه‌ای برای برداشتن و ذخیره نمونه‌های خاک ماه ارائه کردند.

اکنون، مرحله دوم چالش آغاز شده است. از ساکنان و شهروندان استرالیا دعوت می‌شود تا اطلاعات و ایده‌های خود را برای طراحی سیستم جمع‌آوری نمونه ماه‌نورد در قالب یک اینفوگرافیک یک‌صفحه‌ای ارائه دهند.

مهلت ارسال آثار تا هشتم مارس است و برندگان در اول آوریل معرفی خواهند شد. برنده این مرحله، جایزه ۳۰۰۰ دلاری را دریافت خواهد کرد.

طراحی شما می‌تواند نقشی کلیدی در این ماموریت تاریخی ایفا کند. به ما کمک کنید تا رو-ور را به سفری اکتشافی به سوی خاکسترهای نقره‌ای ماه رهسپار کنیم!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید