اینستاگرام، دنیای رنگارنگی از تصاویر و ویدئوهاست که گاه در سایه ی زیبایی خود، طعمه ی فریبکاران می شود.

در دام فریبکاران اینستاگرام نیافتیم!

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است در این مطلب، به ۱۰ نمونه از رایج ترین کلاهبرداری های اینستاگرامی می پردازیم تا با شناخت آنها، از طعمه شدن در دام شیادان در امان باشیم.

۱. طعمه ی قرعه کشی های جعلی:

برخی حساب های کاربری جعلی، با سوءاستفاده از نام برندها یا افراد مشهور، اقدام به برگزاری قرعه کشی های دروغین می کنند. هدف آنها، جمع آوری اطلاعات شخصی و بانکی کاربران تحت عنوان ثبت نام در قرعه کشی است.

۲. فریب طعمه ی فیشینگ:

کلاهبرداران با طراحی صفحات وب جعلی، شبیه به صفحات اینستاگرام، سعی در فریب کاربران برای ورود اطلاعات شخصی و بانکی آنها دارند. به خاطر داشته باشید که اینستاگرام هرگز شما را به تعلیق حساب کاربری تان تهدید نمی کند و برای تأیید هویت، فقط از طریق ایمیل یا پیامک رسمی خود اقدام می کند.

۳. طلای جعلی در اینستاگرام:

برخی سودجویان، با وعده ی فروش محصولات لاکچری با قیمت های وسوسه انگیز، اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند. به یاد داشته باشید که قیمت های غیرواقعی و نامعقول، اولین نشانه ی جعلی بودن کالا است.

۴. اینفلوئنسرهای قلابی:

این دسته از کلاهبرداران، با ایجاد صفحات جعلی به نام افراد مشهور یا اینفلوئنسرها، سعی در جلب اعتماد کاربران و سپس کلاهبرداری از آنها به روش های مختلف، مانند دریافت پول برای تبلیغات یا سرمایه گذاری، می کنند.

۵. رویای ثروت با رمز ارزها:

برخی افراد سودجو، با وعده ی ثروتمند شدن سریع از طریق سرمایه گذاری در رمز ارزها، کاربران را فریب می دهند. به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی برای سودآوری در این بازار وجود ندارد و هرگونه سرمایه گذاری بدون دانش و آگاهی کافی، می تواند منجر به ضرر و زیان شود.

۶. فریب سرمایه گذاری های پر سود:

کلاهبرداران با وعده ی سودهای نجومی از طریق سرمایه گذاری در طرح های مختلف، مانند خرید و فروش سهام یا محصولات فیزیکی، کاربران را به دام می اندازند. به هیچ عنوان بدون تحقیق و بررسی دقیق، اقدام به سرمایه گذاری در هیچ طرحی نکنید.

۷. حامیان جعلی:

برخی افراد سودجو، با وعده ی حمایت و پشتیبانی از اینفلوئنسرها، اطلاعات حساب بانکی یا گردش مالی آنها را به دست می آورند. به یاد داشته باشید که هیچ حامی واقعی، اطلاعات بانکی شما را طلب نمی کند.

۸. شغل های جعلی:

کلاهبرداران با آگهی های استخدام جعلی، به دنبال سوءاستفاده از افراد جویای کار هستند. درخواست اطلاعات بانکی یا کد ملی در اولین مراحل استخدام، نشانه ی جعلی بودن آگهی است.

۹. عشق های دروغین:

برخی کلاهبرداران با ایجاد پروفایل های جعلی و برقراری ارتباط عاطفی با کاربران، سعی در جلب اعتماد و سپس کلاهبرداری مالی از آنها می کنند. به هیچ عنوان به درخواست های واریز پول از سوی افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی پاسخ مثبت ندهید.

۱۰. نغمه ی فریب در دنیای موسیقی:

برخی افراد سودجو با وعده ی انتشار و تبلیغ آثار موسیقی هنرمندان، اقدام به کلاهبرداری از آنها می کنند. به یاد داشته باشید که هیچ راه میانبری برای موفقیت در دنیای موسیقی وجود ندارد و تلاش و پشتکار، رمز اصلی پیشرفت در این مسیر است.

در صورت قربانی شدن:

در صورت گرفتار شدن در دام کلاهبرداری های اینستاگرامی، مستندات و مدارک مربوط به کلاهبرداری را جمع آوری کرده و به پلیس فتا یا مراجع قضایی ذیصلاح گزارش دهید.

هوشیاری و آگاهی، کلید طلایی در امان ماندن از فریبکاران دنیای مجازی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید