برزیل، به عنوان یکی از کشورهای غنی در تنوع گیاهی و جنگل‌های استوایی، میزبان باغ‌هایی با زیبایی و تنوع بی‌نظیر است.

گشتی در باغ‌های شگفت‌انگیز برزیل

به گزارش سلام نو آنگونه که الی گشت نوشته است این باغ‌ها، با مناظر چشم‌نواز، گیاهان گوناگون و فضاهای شگفت‌انگیز، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

برزیل، کشوری پهناور با تنوع گیاهی و جانوری بی‌نظیر، به عنوان سرزمینی از باغ‌های خیره‌کننده شناخته می‌شود. این باغ‌ها، با مناظر چشم‌نواز، گیاهان گوناگون و فضاهای شگفت‌انگیز، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

در ادامه، به معرفی ۱۰ باغ ملی محبوب در برزیل می‌پردازیم:

۱. باغ ملی ایگوآچو:

آبشارهای عظیم و پرقدرت ایگوآچو، مشهورترین جاذبه این باغ ملی هستند. این آبشارها که در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده‌اند، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان شناخته می‌شوند. حجم عظیم آب و صدای مهیب آبشار، تجربه‌ای بی‌نظیر و هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

علاوه بر آبشارها، تنوع پرندگان در این باغ ملی نیز بسیار شگفت‌انگیز است. بیش از ۱۰۰۰ گونه پرنده در این باغ زندگی می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به طوطی‌های رنگارنگ، توکان‌ها و شاه‌بوف‌ها اشاره کرد.

۲. باغ ملی فرناندو دی نورونیا:

این باغ ملی دریایی، با سواحل بکر و آب‌های نیلگونی، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی و موج‌سواری است. تنوع گونه‌های حیات وحش دریایی در این باغ، از جمله لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ها و ماهی‌ها، از دیگر جذابیت‌های آن است.

۳. باغ ملی لینسویز ماراینسیز:

این باغ، به دلیل تپه‌های ماسه‌ای منحصر به فرد خود که در شش ماه اول سال به واسطه سیلاب‌های رودخانه آمازون آبگیری می‌شوند، شهرت جهانی دارد. در این دوره، تالاب‌های زیبایی در بین تپه‌های ماسه‌ای ایجاد می‌شوند که منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورند.

۴. باغ ملی چاپادا دوس گیماراس:

این باغ، با صخره‌های بلند، دره‌های عمیق، آبشارهای مجلل و غارهای نقاشی شده، چشم‌اندازی فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. غارهای این باغ، با نقاشی‌های صخره‌ای که قدمت آنها به هزاران سال پیش می‌رسد، از جمله جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن هستند.

۵. باغ ملی جریکواکوآرا:

این باغ ملی دریایی، با سواحل شنی، تالاب‌ها، تپه‌های شنی، غارها و جنگل‌های نارگیل، تنوع بی‌نظیری از مناظر طبیعی را ارائه می‌دهد. این باغ، به دلیل وزش بادهای دائمی، مقصدی ایده‌آل برای ورزش بادبادک‌سواری است.

گشتی در باغ‌های شگفت‌انگیز برزیل

۶. باغ ملی چاپادا دیامانتینا:

این باغ، با صخره‌ها، غارها، دریاچه‌ها، تپه‌های عجیب و غریب و بلندترین آبشار برزیل، مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد. آبشار فوماچا، با ارتفاع ۳۸۰ متر، بلندترین آبشار برزیل و یکی از بلندترین آبشارهای جهان است.

۷. باغ ملی آپاراتوس دا سرا:

این باغ، به دلیل جنگل‌های بارانی، دره‌های گسترده و مناظر طبیعی فوق‌العاده، مقصدی محبوب برای پیاده‌روی و گردشگری در طبیعت است. دره ایتایم بزینهو، با جنگل‌های نیمه‌گرمسیری و دو آبشار بلند، از جمله جاذبه‌های دیدنی این باغ است.

۸. باغ ملی چاپادا دوس وایدیروس:

این باغ، با صخره‌ها، سنگلاخ‌ها، آبشارهای فراوان و مناظر طبیعی بکر، هنوز توسط گردشگران خارجی به اندازه کافی شناخته نشده است. این باغ، به دلیل تنوع جانوری و گیاهی، مکانی ایده‌آل برای مشاهده حیات وحش است.

۹. باغ ملی پانتانال ماتوگروسنس:

این باغ، به عنوان یکی از زیباترین مناطق طبیعی جهان، دارای بزرگ‌ترین تالاب جهان و تنوع بی‌نظیری از گیاهان و جانوران است. در این باغ، می‌توان شاهد حیواناتی مانند جگوار، مورچه‌خوار، میمون و خوک خرطوم‌دار بود.

۱۰. باغ ملی ایتاتیایا:

این باغ، به عنوان قدیمی‌ترین باغ برزیل، با کوه‌های مرتفع، تنوع گیاهی و جانوری و زیستگاه منحصربه‌فرد پرندگان کوهستانی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. کوه پراتلیراس، بلندترین کوه برزیل، در این باغ واقع شده است.

باغ‌های برزیل، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگری هستند. در این باغ‌ها، می‌توان از فعالیت‌های مختلفی مانند پیاده‌روی، کمپینگ، قایق‌سواری، غواصی و مشاهده حیات وحش لذت برد.

نکاتی برای سفر به باغ‌های برزیل:

  • قبل از سفر، آب و هوا و شرایط هر باغ را بررسی کنید.
  • لباس و تجهیزات مناسب با خود ببرید.
  • از راهنمایان محلی برای گشت و گذار در باغ استفاده کنید.
  • به محیط‌زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله در باغ خودداری کنید.

گشتی در باغ‌های شگفت‌انگیز برزیل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید