به نظر می رسد که در سال آینده بورس تهران کمی از افت‌های روزهای اخیر را و چه بسا سال ۱۴۰۲ را جبران کند.

پیش‌بینی بورس برای فردا دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از ایسکانیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده های ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی ایستاد تا ارزش بازار نیز در حوالی ۷ هزار و ۴۹۵ همتی کار را تمام کند و تنها یک روز دیگر به پایان سال ۱۴۰۲ بازار سرمایه مانده باشد. سالی که به عنوان سیاه ترین سال سرمایه گذاری در بازار از آن یاد می شود.

گروه بانکی به واسطه خبرهایی که برای نماد بانک صادارت در بازار منتشر شده است در صدر برترین گروه های بازار سرمایه قرار گرفته است و با ارزش معاملاتی در حدود ۲۹۶ میلیارد تومان بالاتر از گروه خودرویی در رتبه اول ایستاد

خودرویی‌ها با ارزش معاملاتی نزدیک به ۲۹۶ میلیارد تومان و با اختلاف خیلی کم در جایگاه دوم قرار گرفتند و گروه فلزات اساسی نیز در جایگاه سوم ایستاده است.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود اعلام کرده است که واگذاری سرخابی‌ها وارد فاز عملیاتی شده است و دولت از همه ظرفیت‌های قانونی برای کمک به استقلال و پرسپولیس درجهت رفع مشکلات آنها استفاده کرده است.

اهالی بازار سرمایه معتقد هستند این تلاش دولت برای واگذاری شرکت ها و باشگاه های زیان ده به صندوق ها و شرکت های زیان ده تر از خود جای تشکر دارد!

همچنین وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد واگذاری ایران خودرو و سایپا به روش مزایده این طور عنوان کرده است که خصوصی سازی دو خودروساز توسط وزارت اقتصاد انجام می‌شود و وزارت صمت در راستای اجرای سیاست کلی اصل ۴۴ با این واگذاری‌ها همراهی می‌کند.

خبر دیگر این روزهای بازار سرمایه برگزاری مجمع عمومی پتروشیمی خلیج فارس بوده است. مجمع فوق العاده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس امروز یکشنبه ۲۷ اسفند با دستور جلسه تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه با حضور ۸۰.۵ درصد سهامداران در محل هتل ارم برگزار و با توجه به صدور مجوز از سوی سازمان بورس، افزایش سرمایه ۵۳ درصدی از محل سود انباشته تصویب شد.

گفته می شود که «فارس» به منظور جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و سرمایه گذاری صورت گرفته، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و جبران بخشی از مخارج صورت گرفته بابت بازپرداخت بدهی‌ها، سرمایه فعلی را از ۴۸.۹ به ۷۵ هزار میلیارد تومان رساند.

روزنامه دنیای اقتصاد نیز در خصوص صنایع برنده بورس ۱۴۰۲ این طور نوشته است که بررسی بازدهی قیمتی صنایع در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که صنعت «سخت‌افزار و تجهیزات» با بازدهی حدود ۹۵درصد برترین صنعت سال بوده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازدهی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال ۱۴۰۲ رقمی نزدیک به ۸.۷ درصد ثبت شده است رقمی که درمقابل با سایر بازار های موازی خود و تورم رقم خیلی پاینی است.

شاخص کل با وجود افت و خیز هایی که در سال جاری داشت در آخرین حمایت خود در محدوده های ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحدی که یکی از سطوح مد نظر تکنیکالی بود و به واسطه تغییرات قیمتی دلار در بازار به همراه ورود به تعطیلات نوروزی کمی از فشار های فروش خود را کم کرد و در سک روند خیلی کند و آرام از این محدوده خود را به اعداد و ارقام بالاتر از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی رساند.

البته که بازار ساز نیز در یکی دو روزی در بازار با حمایت سهم های شاخص ساز این امکان را برای شاخص کل فراهم آورد تا شاخص ظرف دو روز کاری بیش از ۱۰۰ هزار واحدی افزایش ارتفاع را به خود ببیند.

این رویه می‌تواند برای روزهای کاری بعد از تعطیلات نیز ادامه دار باشد و شاخص بتواند به اعداد وارقام بالاتری برسد و بورس تهران کمی از افت‌های روزهای اخیر را و چه بسا سال ۱۴۰۲ را جبران کند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید