در سال گذشته ۹۱ نفر در این استان هرمزان براثر عوارض ناشی از مصرف موادمخدر جان باختند.

آمار مرگ و میرناشی از مواد مخدر / ۷۳ نفر از قربانیان مرد هستند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، به گزارش روز پنجشنبه پزشکی قانونی مازندران، ۷۳ نفر از قربانیان اعتیاد به مواد مخدر مرد و ما بقی زن هستند.

بنابر این گزارش شهرستان های ساری با ۱۷، قائمشهر با ۱۱ و نور با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان بابل با یک فوتی کمترین آمار مرگ بر اثر سوءمصرف مواد را داشتند.

کارشناسان آسیب های اجتماعی معتقدند به طور یقین حساسیت منطقی خانواده به رفتار فرزندان و حتی حساسیت نسبت به تغییر رفتار همسر و همچنین برخورد درست با این افراد در صورت گرایش آنان به مواد مخدر، آگاه شدن از گرایش جوانان به مواد مخدر و آگاهی از علائم و نشانه های اولیه و انجام مشاوره های درست از طرف خانواده می تواند از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد و به تباهی کشاندن افراد و مرگ جلوگیری کند.

طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در دولت سیزدهم ۱۱۱ باند مخوف مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شد. همچنین برای اولین بار در سطح کشور یک باند فساد در شبکه دولتی قاچاق داروهای مخدر با ارزش ۱۳ هزار میلیارد ریال در این استان شناسایی و منهدم شدند و از طرف دیگر کارمندان متخلف در این بخش دستگیر شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید