با خرید سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع دستی نفیس اصفهان، خاطرات سفر به آن را برای همیشه در ذهن خود ماندگار کنید.

اصفهان؛ گنجینه‌ای از طعم‌ها و هنرها!

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است سفر به اصفهان بدون چشیدن طعم لذیذ سوغاتی‌های آن و خرید صنایع دستی نفیسش، سفری کامل نخواهد بود. در این شهر تاریخی، می‌توانید با تنوع بی‌نظیری از شیرینی‌ها، ظروف، فرش‌ها و منسوجات ظریف و نفیس روبرو شوید که هر کدام یادگاری ارزشمند از این سفر به یادماندنی خواهند بود.

اصفهان، پایتخت هنر ایران، مهد تمدن و فرهنگ غنی ایرانی است. گویی در هر گوشه از این شهر، ردی از تاریخ و هنر ایرانی به چشم می‌آید. از میدان نقش جهان که نگین گردشگری ایران است تا بازار بزرگ و پر رونق آن، پر از حجره‌هایی است که صنایع دستی و سوغاتی‌های رنگارنگ را به نمایش می‌گذارند.

شیرینی‌جات اصفهان، شهرت جهانی دارند. گز، پولکی، نبات و عسل فریدونشهر فقط تعدادی از شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند که در اصفهان پخت می‌شوند و هر کدام طعم و مزه منحصر به فرد خود را دارند.

گز: این شیرینی سنتی با قدمتی چند صد ساله، از مرغوب‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شود و سوغات اصلی اصفهان به شمار می‌آید. گز در طعم‌های مختلفی مانند پسته‌ای، بادامی، زعفرانی و مخلوط عرضه می‌شود.

پولکی: این شیرینی ظریف و خوشمزه با طعم‌های مختلفی مانند زعفرانی، پسته‌ای، نارگیلی، کنجدی و... به فروش می‌رسد. پولکی را می‌توانید به عنوان تنقلات یا در کنار چای میل کنید.

نبات: نبات یکی دیگر از سوغاتی‌های خوش طعم اصفهان است که در انواع مختلف نبات شاخه، چوبی و زعفرانی به فروش می‌رسد.

عسل فریدونشهر: این عسل مرغوب که از تنوع گیاهی و گیاهان دارویی منطقه فریدونشهر بهره می‌برد، در طعم‌های مختلفی مانند گون زرد، زول و قنقال عرضه می‌شود.

صنایع دستی اصفهان، زبانزد خاص و عام هستند. هنرهایی مانند میناکاری، خاتم‌کاری، قلمکاری، کاشی‌سازی و دوخت‌های تزیینی از جمله هنرهای اصیل و ظریفی هستند که در اصفهان رواج دارند.

میناکاری: این هنر زیبا که در آن ظروف فلزی با لعاب‌های رنگی تزیین می‌شوند، از معروف‌ترین صنایع دستی اصفهان به شمار می‌آید. می‌توانید از میان ظروف میناکاری شده، گلدان، بشقاب، سینی و... را به عنوان سوغات انتخاب کنید.

خاتم‌کاری: این هنر ظریف که در آن از قطعات کوچک چوبی برای خلق طرح‌های هندسی استفاده می‌شود، در ساخت جعبه، قاب عکس، میز و... به کار می‌رود.

قلمکاری: پارچه‌های قلمکاری شده با طرح‌های سنتی و رنگ‌های شاد، سوغاتی منحصر به فردی از اصفهان هستند. می‌توانید از این پارچه‌ها برای لباس، رومیزی، سجاده و... استفاده کنید.

کاشی‌سازی: اصفهان به عنوان مهد کاشیکاری ایران شهرت دارد. می‌توانید از میان انواع کاشی‌های هفت رنگ، معرق و... برای تزئین منزل خود استفاده کنید.

دوخت‌های تزیینی: قلاب‌دوزی، گل‌دوزی، سکمه‌دوزی و ملیله‌دوزی از هنرهای ظریفی هستند که توسط زنان هنرمند اصفهانی خلق می‌شوند. می‌توانید از این محصولات برای تزئین منزل و لباس خود استفاده کنید.

بازار بزرگ اصفهان، بهترین مکان برای خرید سوغات است. در این بازار می‌توانید انواع شیرینی‌ها، صنایع دستی و سوغاتی‌های دیگر را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید