تا به حال به این فکر کرده‌اید که طولانی‌ترین مسیر بدون وقفه و پیاده در جهان کجاست؟

طولانی‌ترین مسیر جهان برای پیاده‌روی کجاست؟

به گزارش سلام نو آنطور که یک پزشک نوشته است پیاده‌روی، ورزشی محبوب و سرگرم‌کننده است که نه تنها فواید جسمی دارد، بلکه فرصتی برای تفکر و غرق شدن در دنیای درون را نیز فراهم می‌کند.

اگر از L'Agulhas در جنوبی‌ترین نقطه آفریقا شروع کنید و به سمت Magadan در شمال شرقی روسیه حرکت کنید، سفری ۲۲۳۸۷ کیلومتری در انتظار شماست. این مسیر طولانی شما را از ۱۶ کشور، چندین رشته کوه و بیابان عبور می‌دهد.

بر اساس نقشه گوگل، با عبور از دریای سیاه می‌توان مسافت را به ۲۱۷۷۹ کیلومتر (۱۳۵۳۳ مایل) کاهش داد، اما صبر کنید! هدف ما پیاده‌روی در تمام طول مسیر است، پس تقلب ممنوع!

چالش‌های پیش رو

برای پیمایش این مسیر، به طور مداوم به مدت ۴۴۹۲ ساعت (معادل نصف سال) پیاده‌روی خواهید کرد. در این مدت، آنقدر از تپه‌ها بالا و پایین می‌روید که گویی ۱۳ بار به قله اورست صعود کرده‌اید!

البته در واقعیت، این سفر به مراتب طولانی‌تر خواهد بود، زیرا باید برای غذا خوردن، خوابیدن و استراحت توقف کنید. با در نظر گرفتن موانعی مانند جنگ در کشورهایی مثل سودان جنوبی و سوریه، و همچنین قوانین ویزا که در بسیاری از کشورها اجازه اقامت طولانی‌مدت را نمی‌دهد، به نظر می‌رسد عبور کامل از این مسیر غیرممکن باشد.

موانع طبیعی:

اما فرض کنیم که بتوانید از مشکلات سیاسی عبور کنید، باز هم باید با موانع طبیعی طاقت‌فرسایی مانند گرمای سوزان صحرا، سرمای طاقت‌فرسای تاندرای سیبری و پشه‌های ناقل مالاریا در آفریقا استوایی دست و پنجه نرم کنید. حمل تجهیزات مناسب برای زنده ماندن در این آب و هوای متنوع، چالشی بزرگ است و به احتمال زیاد باید چندین جفت چکمه پیاده‌روی را در طول مسیر تعویض کنید.

سفر حماسی‌تر:

اگر به دنبال چالشی بزرگتر هستید، می‌توانید مسیر خود را با عبور از تنگه برینگ که سیبری را به آلاسکا متصل می‌کند، طولانی‌تر کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا سفر اولین انسان‌هایی که هزاران سال پیش به قاره آمریکا رسیدند را بازسازی کنید.

ماجراجویان واقعی

شاید این مسیر در Google Maps پیدا نشود، اما کارل بوشبی، ماجراجو، در زمستان ۲۰۰۶ موفق شد در عرض ۹۳ کیلومتری اقیانوس یخی پیاده‌روی کند. این بخش از یک سفر باورنکردنی بود که در آن بوشبی قصد داشت در سال ۲۰۱۰ مسافت ۵۷۹۳۶ کیلومتری را طی کند. با این حال، ویزاها مانع از این کار شد و او پس از بیش از ۲۵ سال پیاده‌روی، هنوز در مسیر است.

پل سالوپک، روزنامه‌نگار نشنال جئوگرافیک، نیز در سال ۲۰۱۳ سفری ۳۸۶۰۰ کیلومتری را آغاز کرد تا مسیر تمدن بشری به خارج از آفریقا را ردیابی کند. او که در سال ۲۰۱۳ از اتیوپی حرکت کرد، قصد داشت طی هفت سال به قاره آمریکا برسد، اما در حال حاضر هنوز در چین است و نتوانسته از اوراسیا به آلاسکا برسد.

سفر خیالی:

شاید پیمایش کامل این مسیر در دنیای واقعی غیرممکن باشد، اما تصور گام برداشتن در پهنه وسیع زمین و تجربه تنوع شگفت‌انگیز طبیعت و فرهنگ‌ها، سفری ذهنی و پربار را برای ما رقم می‌زند. سفری که ما را به یاد عظمت زمین و جایگاه کوچکمان در آن می‌اندازد و انگیزه کشف و ماجراجویی را در ما زنده می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید