یک نماینده مجلس با اشاره به قوانینی که برای حجاب در راه است گفت: بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس اجازه بازداشت افراد را دارد.

پلیس این ۵ گروه بی‌حجاب را بازداشت می‌کند

به گزارش سلام نو جماران نوشت: امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس در برنامه جهان آرا گفت: کسانی که اصرار دارند ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای جریمه بی حجابی کفایت می‌کند، ببینند که نهایت این حکم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است البته قاضی می‌تواند محرومیت‌های اجتماعی هم در نظر بگیرد.

در قانون جدید عفاف و حجاب، بین مردم عادی و سلبریتی‌ها در این زمینه تفاوت قائل شده است؛ هر فرد مشهوری که روی جامعه تاثیرگذار است، آنهایی که با خارج در ارتباط هستند و پروژه هنجارشکنی دارند و همچنین سکوهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، جریمه سنگین‌تری هم خواهند شد، اعتقاد داریم تمرکز باید روی سرمنشأ باشد و به این ترتیب بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

جریمه ۱.۵ میلیونی اولیه برای بیشتر افراد بی حجاب بازدارنده است

امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس در برنامه جهان آرا گفت: مبالغ جریمه در قانون عفاف و حجاب، با مشورت کارشناسان مختلف تعیین شده؛ جریمه مرحله اول ۳ میلیون تومان است که البته در وهله نخست ۱.۵ میلیون تومان معلق در نظر گرفته که اگر فردا یا چند روز بعد تکرار شد، هم یک و نیم میلیون و هم ۳ میلیون بعدی باید پرداخت شود.

باید حساب غارتگر و غارت‌زده را جدا کنیم؛ و عقیده داریم که بیش از ۹۵ درصد افراد بی حجاب، همان غارت‌زده‌ها هستند و عنادی ندارند ولی برای آن معدود افرادی که پول برایشان مهم نیست و قصد هنجارشکنی دارند، جرایم سنگین مادی و محدودیت‌های فراوانی در نظر گرفته شده است.


جریمه بی حجابی طی ۳ هفته باید پرداخت شود

امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس در برنامه جهان آرا گفت: جریمه بی حجابی در قانون جدید عفاف و حجاب باید طی سه هفته پرداخت شود و اگر کسی تا آخرین مراحل اعتراض هم پیش برود، در نهایت دو ماه طول خواهد کشید.

در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

چه الان که طرح نور اجرایی شده و چه در گذشته که پلیس اجازه بازداشت افراد بی حجاب بر اساس بند ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی را داشت، همه افراد هنجارشکن بازداشت نمی‌شدند ولی بر اساس قانون جدید عفاف و حجاب در پنج مورد، پلیس می‌تواند اشخاص را بازداشت کند؛ نیمه برهنه‌ها، افراد سازمان‌یافته یا متصل به جریان‌های معاند و خارجی، اشخاصی که در مقابل تذکر مقاومت کرده و برخورد کنند و خارجی‌هایی که اسناد قابل قبول به همراه نداشته باشند.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید