۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 12961

یادداشت روز سلام نو/

تخریب هاشمی چه ایرادی دارد؟

تاثیر غیر قابل انکار حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از حسن روحانی در تعیین برنده انتخابات، آب سردی بود که بر پیکر افراطیون ریخته شد. آنچه افراطیون دیدند فریادی بود در گوش آنها که تخریب افراد نمی‌تواند آنها را به اهدافشان برساند.

یادداشت روز: اگر به پرونده تخریب‌هایی که در میدان سیاست ایران صورت گرفته نگاهی بیاندازیم، به سادگی متوجه خواهیم شد که همواره یک پای ثابت از این تخریب‌ها سیاستمداری به نام هاشمی رفسنجانی بوده است.

این تخریب‌ها عموما از جایی برمی‌خواسته که در ادبیات سیاسی کشورمان به اردوگاه افراطیون معروف شده است. جریان افراطی که از قدیم‌الایام با رهبریت معنوی مصباح یزدی فعالیت می‌کرد، در سالهای 84 تا 92 به واسطه حمایت‌های دولت احمدی‌نژاد قدرت گرفت و همین هم باعث شد تا در هجمه به ستون‌های انقلاب جسورانه‌تر عمل کند و حتی از تریبون صداوسیما هم برای سم‌پاشی‌های خود بهره گیرد.

اگر هاشمی تمام شده...

نکته جالب در مواضع این جریان آن است که همزمان، هم بر تمام شدن عمر سیاسی هاشمی رفسنجانی تاکید دارد و هم آنکه همچنان سوژه ثابت حملاتشان این فعال باسابقه و انقلابی است. مشخص نیست که اگر هاشمی رفسنجانی دیگر جایگاهی در بین مردم ندارد، چرا این همه انرژی و کاغذ روزنامه و صفحات مجازی را خرج تخریب او می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نشان داد که نه تنها این تخریب‌ها اثری بر کاهش وزن هاشمی در بین مردم نداشته بلکه در بعضی موارد نتیجه عکس هم در پی داشته است. تاثیر غیر قابل انکار حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از حسن روحانی در تعیین برنده انتخابات، آب سردی بود که بر پیکر افراطیون ریخته شد. آنچه افراطیون دیدند فریادی بود در گوش آنها که تخریب افراد نمی‌تواند آنها را به اهدافشان برساند.

اما شاید همین هم مساله عاملی شد که حجم تخریب توپخانه افراطیون علیه هاشمی دوچندان گردد. پایگاه اجتماعی و میزان محبوبیت مردمی هاشمی شاید این روزها کم از سالهای آغازین انقلاب نداشته باشد و همین مساله هم باعث شده تا وحشت و ولوله‌ای بیصدا در میان افراطیون ایجاد شود. به عنوان مثال به خط رسانه‌ای جدید افراطیون می‌توان اشاره کرد که به صراحت از حضور هاشمی در رسانه‌ها و استقبال اهل قلم از سخنان وی ابراز ترس می‌کند. سایت دانا هم در گزارش مفصلی که علیه هاشمی نوشته به این نکته اشاره کرده که « انتخابات یازدهم برگزار شد و حسن روحانی توانست رئیس جمهور یازدهم کشور شود؛ از این لحظه به بعد کشور شاهد حضور گسترده هاشمی در کنار دولت یازدهم و در عرصه سیاست بود به طوری که بسیاری از گزینه های وزارت با نظر هاشمی رفسنجانی انتخاب شدند.در این میان هاشمی رفسنجانی به روی گیشه ها هم بازگشت به طوری که روزنامه های زنجیره ای هر روز با انتشار یک مصاحبه در روزنامه های زنجیره ای توانست به عنوان یک چهره در این روزنامه ها مطرح شود.»

از جیب خودتان تخریب کنید

با در نظرگرفتن پروسه‌ای که در خرداد امسال رخ داد، افراطیون متوجه توان نقش‌آفرینی بالای هاشمی رفسنجانی در ادوار آتی انتخابات شده‌اند و از هم‌اکنون دست به کار شده‌اند تا بخشی از این توان اجتماعی را خنثی کنند. هرچند که جریان افراطی همچنان از روش‌های سنتی خود یعنی تخریب مستقیم استفاده می‌کند.

مشخص است که این تخریب‌های مبتدیانه تاثیری در کاهش وزن سیاسی هاشمی نخواهد داشت و مانند سابق در برخی مواقع به تقویت وی نیز منجر خواهد شد. از این رو جای نگرانی برای حامیان اصلاح و اعتدال وجود ندارد. اما نگرانی آنجاست که برخی از این رسانه‌ها به انحاء مختلف از بیت‌المال تغذیه می‌شوند. اینجا محل ایراد است که پول بیت‌المال اینچنین در راه باطل و بی‌حاصل تلف نشود.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۴

ناشناس

|

۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

17

83

پاسخ

هاشمی عزیز دل ماست تخریبش کنید عزیز تر میشود

پاسخ ها

۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

ناریان مر ناریان را طالبند..

اگه دوستش نداشتین عجیب بود...

ایرانی

۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

من با تخریب مخالفم؛ البته با هاشمی هم موافق صد در صد نیستم!

۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

10

67

اظهارات آدمای {...} بزرگان را بزرگتر خواهد کرد ،بخصوص اظهارات حقیرانی که در پی انتقام از امام ویاران امام هستند.

۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

35

در هشت سال دولت اصلاحات هیچکس به اندازه رفسنجانی و دولتش مورد هجمه و تهمت قرار نگرفت . در آن زمان همین کسانی که الان شما و رفسنجانی افراطی و تند رو مینامید با تمام قدرت از رفسنجانی و دولتش حمایت کردند . چه کتاب های که در زمان دولت اصلاحات علیه رفسنجانی نوشته شد و چه مقالاتی ، حالا رفسنجانی برای حفظ منافعش (البته منافع فرزندانش) اصلاحاتی شده .

۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

همونطوری که گند یه عده ای مثل موسوی و کروبی دراومد گند یه عده ی دیگری که الان به شغل شریف خاطره گویی مشغولند در میاد انشاءالله.....

سیمابینا

۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

6

30

هر چه هاشمی از سوی افراطیون تخریب شود محبوبیتش بیشتر می شود

وقتی جنتی صلاحیت ایشان را رد می کند یعنی هاشمی در دل ملت است هاشمی وقتی رد صلاحیت شد محبوبیتش صدچندان شد

۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

8

21

نه اصولگرا ،نه اصلاح طلب ونه اعتدال گرا هستم،اما فوق العاده هاشمی را دوست دارم ،خدا حفظش کند......

۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

18

5

تخریب!!!خواهشا شما دیگه از تخریب حرف نزنید که واسه تخریب احمدی نژاد تا تونستید خودتون رو به در و دیوار زدید.

افراطی شمایید که دل به توهمات خودتون خوش کردید و چشمتون رو به حقایق بستید.

چرا این حقیقت تلخ رو قبول نمیکنید که مردم به اعتدال را دادند نه به اصلاحات

علی

۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

عمو یادگار خوابی یا بیدار مگه با کارهایی که کرده نیازی هم به تخریب !

خیلی رو دارید چرا بعد از تغییر ریس جمهور سر مود پرداخت یارانه ها چیزی گرون نمی شه!؟

۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

واقعا مردم به اعتدال را دادن نه رای -

حسین

۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳

1

16

برخی افرادنمی توانند به امام حمله کنند یارانش را مورد هجمه قرار میدهند.اینجاست که اگر بصیرت داشته باشیم بازی نمی خوریم...

محمد خالقی

۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

2

أیت الله هاشمی بر مبنای قرأن کریم عزت را از ، خداوند رسول دیا ومومنین می دانند وبر اساس....تعز من تشاه وتذل من تشاه قربه ال اللهدر مسیر مردم کام برمی دارند جرا که یدالله مع الجماعه.دشمنان هاشمی کور وکرند وعزت أیت الله را نمی بینند ونمی شنوندختم الله علی قلوبهم وعلی سمعهم وعلی ابصارهم غشاوه ...

اسماعیل

۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

4

درود برهاشمی این بزرگمرد سیاست این کشور منکه ارادتم به ایشان بیشترشده

aomidia

۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

0

سیما آمریکا وی او هم دیشب در حال تخریب فرزند هاشمی بود بهتر است که صادقانه در صورت صحت مطالب پاسخ داده و یا برد آن اقدام شود البته اقای زاکانی نقش اساسی در این تخریب داشت

محمود

۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

3

ههه هههه اقا حسین مگه بازی هم خوردنیه؟؟؟؟

طا هری

۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

الان بیشترین بخریب ازسوی هاشمی دارد انجام میگیرد ویک دولت منتخب مردم رانامشروع می نامد

فرشاد

۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

ولی تا اونجایی که من یادمه. خود آقای هاشمی زمانی که رئیس جمهور بود من کوچک بودم ولی خوب یادم هستش که مینی بوس مینی بوس دختر پسرهارو میگرفتن و میبردن. ایشان هم خودشون زمانی جزء افراطیون بودند و اصلا اصلاح طلب نبودند. ولی واقعا زحماتی که ایشان کشیدند رو نباید هیچوقت فراموش کرد و نمک نشناسی کرد. آقای هاشمی کسی بودند که در دوران جنگ با آن هزینه های تحمیلی مملکت رو اداره کردند و انصافا هم خوب اداره کردند. و این قدر نشناسی بعضی ها که این خدمات را نادیده میگیرند و تخریب میکنند بی انصافی است.

زمانی که آقای احمدی نژاد آمد مملکتی پر پول گرفت و وقتی که رفت ویرانه ای تحویل داد. آنوقت بازهم این همه ادعاشان میشود.

امیدوار هستم که هر کسی که در رده های بالای نظام قرار میگیرد فراتر از جناح ها و قدرت طلبی ها فکر کنند و اصلاح طلبها و مذهبیون دست دوستی بدهند و مملکت را از حالت دو قطبی خارج کنند تا این جنگ بی حاصل خاتمه پیدا کند. و اندکی مردم مظلوم ایران به رفاه نزدیک شوند. همیشه این را باید مد نظر داشته باشیم یک اصلاح طلب و یا یک مذهبی هیچ یک اولویت و برتری نسبت به دیگری نداره و به این فکر کنیم که هر دوی ما مردم این مملکت هستیم و باید به هم احترام بذاریم.

طاها

۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴

خروج هاشمی از خط انقلاب عیان تر خواهد شد

برو.....

۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱

سخنان مقام معظم رهبری در مورد آقای هاشمی در هنگام انتخابات هفتم ریاست جمهوری به یاد داشته باشید .

lمنفرد مستقل

۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷

پایه بسیاری از رشوه خواری ها، رانت خواری ها، تورم های روزافزون که بخش عمده آن نتیجه همان رشوه و رانت است در زمان رفسنجانی بوجود آمد و دولت های بعدی، درواقع میراث خوار این رویه نابهنجار شدند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید