حق خواه

۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

سخنان این استاد خردمند را باید با زر نوشت

علی رضا

۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

80

10

ماهواره پس چیه ؟ انگار شما از میزان گشترش ماهواره خبر نداری جیگر؟

حسین

۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

46

13

آنوقت وظیفه شما چیه آقای دکتر زیباکلام؟ چرا دارید با روشنگری جلوی این قضایا را می گیرید؟ بگذارید اتفاقی که لازم است و خدا خواسته بیفتد

ناشناس

۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

6

41

۴ میلیون رأی از ۵۰ میلیون حق رأی میشود ۸ درصد آراء

رضا

۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴

یعنی رییس جمهور برای 40درصدصحبت می کند؟

عبداله

۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

تازه اون هم با ......

ساجد

۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹

آقای روحانی 50 درصد آرا را کسب کردند

50 درصد 50 میلیوون واجد شرایط میشود 25 میلیون نفر

یعنی با منطق آقای دکتر مخاطب صحبتهای آقای روحانی 25 میلیون نفر هستند

به عبارتی 50 میلیون نفر از مردم ایران مخاطب حرفهای آقای روحانی نیستند

۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹

رای های قومی محسن رضایی رو هم بهش اضافه کن

alil2eza

۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

5

35

قسمت اول صحبتاش واقعا حرف دل منه

واقعا ادم از دین زده میشه..... مث من

ولی با ادامش زیاد موافق نیستم

چون خیلی به اصلاحات امیدی ندارم...

یاس

۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

2

66

بیخود نیست که که آقای قرائتی بعد از 35 سال در اختیار داشتن تلوزیون . رادیو حتی نتوانست بخش رزمندگان و فرزندان آنها را جذب کند و چند وقتی مرتب میگوید که بیشتر جوانان حتی نماز نمیخوانند!!علت آن هم همین ادبیاتی است که آقای زیبا کلام میفرمایند..

امید

۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

107

شما اگراهل نمازجمعه رفتن بودیداینطورقضاوت نمی کردید. درشهرما بسیاری از نمازجمعه روها تحصیلکرده وجوان هستند. فکرکنم کفگیرتون برای حرفهای روشنفکری به ته دیگ خورده!!!!

محمد

۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

آقای امید میشه بگید شهرتون کجاست وچقدر جمعیت داره واین ((بسیاری)) دقیقامنظورتون چند درصد از تحصیل کرده های شهر شمایند

دانشجو

۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

نمیدونم دقیقا شهر شما کجاست؟ ولی من که چند باری بالاجبار رفتم مصلای تهران همان اقلیتی هستند که از ظاهرشون هم میشه در روزهای عادی هم تشخیصشون داد، البته شاید 2-3درصد هم ادمهایی هستن که ظاهرشون نشون نمیده

۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

42

یاد دوران امام جمعه بودن هاشمی افتادم که گفت دوران تجمل شروع شده پدر سکولاریسم ایران اقای زیبا کلام فقط و فقط شمارو به مطالعه تاریخ مسلمانان در اندلس دعوت می کنم

۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴

آخه چرا اینقدر دروغ میگید شماها؟!! اگه یک جمله اینچنینی از هاشمی پیدا کردی ....

۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹

مرد حسابی یعنی الگوی ما امویان و مروانیانند قاتلین امام حسین(ع) که بریم تاریخ اندلس بخونیم

۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

3

28

آقا امید آدرس بده بیاییم چیز یاد بگیریم!

Admin

۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴

1

15

مثل همیشه جسور و حکیمانه...

سپاس

۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴

18

هزاران درودبه جناب زیباکلام واقعاهرچه که فرمایش میکنه عین حقیقته،حقیقتا که زیباکلام برازنده شه

جواد

۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶

22

الله اکبر واقعا ایشان حرف دل را مارا می زنند به خدا تریبون ائمه جمعه باعث شدخ ما از دین (ائمه جماعات )زده بشیم ولی به خدا اصل دین رحمانیت است که ماالحمد الله از ائمه اطهار داریم

۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

مسئله همینه! که جوان ه و تحصیل کرده ها که حرفهای ائمه جماعات را می شنوند، در ذهنشان این نتیجه گیری را می کنند که : (( نکند آنها (بزرگان) هم اینگونه بوده اند! ....))

۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

0

زیبا کلام دوستت داریم

محمود

۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

سلام من یک تحصیلکرده هستم و اصلاح طلب. سالهای قبل خیلی نماز جمعه می رفتم و این کار رو به خاطر اعتقادات مذهبیم انجام می دادم. اما متاسفانه امام جمعه آن شهر همیشه در خطبه دوم به بزرگانی همچون هاشمی و خاتمی فحش میداد و چندین بار هم مکتوب برایش نوشتم که اینکار باعث میشه خیلی ها از نماز جمعه زده بشن و متاسفانه رویه خودش را عوض نکرد من هم دیگر نماز جمعه نرفتم از سال ٨٨ به این طرف و گناهش هم به گردن ایشان هست که برخلاف فامیلیش که سالمی بود انسان ناسالمی بود.خدا از سر تقصیراتش بگذره

کاشف

۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷

زیباکلام کشف جدید و بزرگی نکردن .از قدیم گفتن حرمت امامزاده با متولی اش است. اما کار بزرگ زیباکلام اینه که برخلاف بیشتر خردمندان از کهریزک وشبیه به آن نمی ترسند .البته باید یکباری راهش به کهریزک وشبیه ان بیفته ببینیم مثل اقای ابطحی روشنفکر و دیگران دیگر چقدر کم میارن. من که خودم حاضر نیستم بلایی که سر حجت الاسلام روشنفکر ابطحی امد سرم بیاد. اگر سر زیبا کلام همان بلا بیاد آیا ادامه زندگی را ترجیح خواهد داد مثل آن حکیم معروف یا نه؟؟؟

۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸

درود بر شجاع ترین مرد ایران بعد از مطهری

۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰

یک کلام: هم صادق هم زیبا کلام!

۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰

کاشکی بشود در یک جلسه تخصصی صحبهتای امام جمعه ها منصفانه نقد شود و آنهاهم در صورت قانع شدن رفتار و طرز بیان خود را بهبود بخشند نا بیشتر مورد استبقال افکار عمومی قرار گیرند

معترض سال 88

۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱

هزاران درودبه جناب زیباکلام واقعاهرچه که فرمایش میکنه عین حقیقته

۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷

چرا از گفتن حقایق میترسید مگر به آزادی اعتقاد ندارید چرا وقتی دست صهیون رو مشود میترسید به خدا راست میگفتن دولت اصلاحات امنیتی ترین دولت تاریخه !!!! درود برحقیقت وافشای آن وروکردن دست برخی اشرافیون..............

صادق زیباکلام در گفتگو با سلام نو:

بیشترین کمک به سکولاریزاسیون را ائمه جمعه داشته‌اند

تنها کاری که آقای خاتمی یا آقای هاشمی یا دیگر چهره‌های اصلاح طلب می‌توانند بکنند، در وهلهٔ اول دعا است که مملک از زبان این آقایان حفظ شود و بعد از دعا خود باید آن مباحثی که درست تشخیص می‌دهند و به خیر و صلاح مملکت و نظام است را بگویند.

سرویس سیاسی-مژان فدایی: تریبون نماز جمعه جایگاهی است که انتظار می‌رود همواره از آن نصایح اخلاقی و توصیه به وحدت از آن شنیده شود. اما طی سال‌های اخیر گاهی اوقات مباحثی از سوی ائمه جمعه مطرح می‌شوند که حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کنند. آیت‌الله احمد جنتی در خطبه نماز جمعه اخیر تهران هم ادبیاتی را به کار گرفت که واکنش‌هایی را برانگیخت. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی در این رابطه گفت: من معتقدم که در حال حاضر برخی از ائمهٔ جمعه چاره‌ای جز استفاده از این نوع ادبیات ندارند و مجبورند به همین ادبیاتی که گرفتارش شده‌اند، ادامه دهند. برای اینکه اگر شکل دیگری صحبت کنند، مخاطبین خود را دچار مشکل می‌کنند. مدت‌هاست که خطبه‌های نماز جمعه ما با این ادبیات همراه بوده‌ است. این افراد در دوران جنگ، دوران آقای هاشمی، دوران اصلاحات، زمان آقای احمدی‌نژاد و اکنون یک رویه در نوع ادبیات خود داشته‌اند. نمی‌شود از این افراد انتظار داشت ادبیات خود را عوض کنند.

صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو » تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مردم، خیلی به این مباحث مطرح شده در نماز جمعه‌ها و این دست از ادبیات کاری ندارند. مخاطبین این ادبیات در بهترین حالت‌‌ همان ۴ میلیونی هستند که در تمام کشور به آقای سعید جلیلی رای دادند و با توجه به اینکه واجدین شرایط در‌‌ همان موقع چیزی حدود ۵۰ میلیون بودند، این چهار میلیون یعنی چیزی حدود ۱۰ درصد.

وی اذعان داشت: می‌توان گفت که آقای جنتی، علم الهدی و... برای همه مردم و مسلمانان ایران صحبت نمی‌کنند و در حقیقت برای آن اقلیت ۵ یا ۱۰ درصدی مخصوص به خودشان صحبت می‌کنند.

این فعال سیاسی افزود: تاثیر منفی این ادبیات چنین بوده است که خیلی از اشخاص، لایه‌های تحصیل کرده جامعه و خیلی از جوانان یا از دین زده شده‌اند و یا به آن پشت کرده‌اند و یا اینکه در بهترین حالت دین برایشان تبدیل به یک امر شخصی شده است و به سمت سکولاریسم پیش رفته‌اند. در واقع باورش سخت است اما می‌شود گفت که بزرگ‌ترین خدمتی که به سکولاریزاسیون در این مملکت شده، توسط آقای جنتی، علم الهدی، موحدی کرمانی، کاظم صدوقی و... صورت گرفته است. این افراد عملا ارتباط اقشار و لایه‌های تحصیل کردهٔ جامعه را با مذهب از میان برده‌اند.

زیباکلام ادامه داد: در عین حال نه ۹۰ درصد مردم را می‌شود عوض کرد ونه ادبیات و افکار این آقایان را می‌شود تغییر داد و این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد و به جای اینکه یک اکثریت بزرگی از جامعه از این‌ها طرفداری کند، یک اقلیت کوچکی از این‌ها طرفداری می‌کند و چون رادیو تلویزیون حکومتی هم در اختیار این‌ها هست، شاید هنوز متوجه نشده‌اند که چقدر در مملکت باعث گریز مردم از دین شده‌اند و هنوز به این نکتهٔ اساسی و بنیادی توجه پیدا نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر روزی یک رادیو و تلویزیون دیگری هم در کنار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران کار کند، آن وقت متوجه خواهند شد که چطور باعث شده‌اند میلیون‌ها نفر در ایران به دین پشت کنند.

زیبا کلام در پاسخ به این سوال که نوع واکنش بزرگان اصلاحات به این نوع ادبیات چه باید باشد، گفت: شاخصین اصلاح طلب توان اصلاح این ادبیات ائمهٔ جمعه را ندارند. آقای هاشمی و آقای خاتمی که نمی‌توانند آقای جنتی و علم الهدی که به جز تندی زبان دیگری بلد نیستند، اصلاح کنند. بنابراین تنها کاری که آقای خاتمی یا آقای هاشمی یا دیگر چهره‌های اصلاح طلب می‌توانند بکنند، در وهلهٔ اول دعا است که مملک از زبان این آقایان حفظ شود و بعد از دعا خود باید آن مباحثی که درست تشخیص می‌دهند و به خیر و صلاح مملکت و نظام است را بگویند و اصراری نداشته باشند که هم کلام و دهان به دهان با این آقایان شوند، چون هیچ فایده‌ای ندارد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درخصوص پرونده قضایی خود به سلام نو گفت: حدود یک ماه پیش به رای دادگاه بدوی اعتراض کردم و منتظر هستم همین روزها برایم احضاریه آید که در دادگاه تجدید نظر شرکت کنم. این دادگاه تجدید نظر تصمیم خواهد گرفت که آن رای که دادگاه اولیه صادر کرده، مورد تایید است و یا تغییر خواهد کرد.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۳۰

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۸

aomidia

|

۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲

4

119

پاسخ

درود سلام به اندیشمند شجاع وصدیق ایران اسلامی

پاسخ ها

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید