گفتگویی با یکی از اعضای هیات موسس حزب ندای ایرانیان

تشکیلاتی که جوانان اصلاح‌طلب به دنبال دریافت مجوز برای آن هستند‌‌ همان مسیری را می‌رود که سید محمد خاتمی رفته است.

به گزارش سلام نو، روزنامه اعتماد گفتگویی را با یکی از اعضای هیات موسس حزب در شرف تاسیس ندای ایرانیان انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

حجت شریفی، عضو سابق ادوار تحکیم وحدت و عضو فعلی هیات موسس حزب «ندای ایرانیان» می‌گوید: تشکیلاتی که جوانان اصلاح‌طلب به دنبال دریافت مجوز برای آن هستند‌‌ همان مسیری را می‌رود که سید محمد خاتمی رفته است. او می‌گوید که جوانان اصلاح‌طلب می‌خواهند در عرصه سیاسی کشور تاثیرگذار باشد و بر همین اساس باید تشکیلات سیاسی و برنامه انتخاباتی داشت.

ایده تاسیس «ندا» چگونه شکل گرفت؟

با توجه به شرایطی که بعد از ۸۸ به وجود آمد و احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب فعالیت با‌‌ همان اسم امکان‌پذیر نبود. بسیاری از احزاب جلوی فعالیتشان گرفته شده بود. دلیل دوم هم این بود که نیروهای اصلاح‌طلب یا در زندان بودند یا منفعل شده بودند یا اینکه هجرت را انتخاب کرده بودند یا ممنوعیتی داشتند. بر همین اساس فعالیت کردن در قالب عناوین سابق اصلاح‌طلب بسیار پرهزینه شده بود وحتی نشست‌های دوستانه هم تحت‌الشعاع بود. بعد از ۸۸ مرزبندی‌ها میان گروه‌ها چنان تغییر کرده بود که تعریف افراد در آن چارچوب امکان‌پذیر نبود. مجموعه این دلایل باعث شد که نوعی لجبازی میان جناح حاکم و اصلاح‌طلبان شکل بگیرد که هزینه‌هایش برای اصلاحات و اصلاح‌طلبان بیش از فایده‌هایش بود. تفاوت مواجهه با انتخابات نوعی اختلاف سلیقه را هم به وجود آورده بود. بسیاری از دوستان در انتخابات مجلس قبلی و ریاست‌جمهوری معتقد بودند که نباید در انتخابات شرکت کرد. اما بخش جوا‌ن‌تر مسیر خودشان را رفتند و با تبعیت از خاتمی و همراهی هاشمی در انتخابات فعالانه شرکت کردند. بعد از سال ۹۲ فرصت تنفس به وجود آمد و زمزمه‌ها برای شکل‌گیری و سازماندهی تشکیلاتی در بین اصلاح‌طلبان به وجود آمد و این جمع هم به این نتیجه رسید.

فعلا فقط اعضای هیات موسس مشخص هستند که به نظر می‌رسد بیشتر بخش شاخه جوانان جبهه مشارکت است...

نه عموما بچه‌های مشارکت نیستند اما به‌دلیل اینکه بزرگ‌ترین جریان اصلاح‌طلب مشارکتی‌ها بودند، طبیعتا در حال حاضر کثرت نیروی «ندا» هم بیشتر از این تشکیلات است.

به واقع «نوید دوباره اصلاحات» در حالی که اصلاح‌طلبان این روز‌ها بیش از هر مقطع دیگری به دنبال رسیدن به انسجام و سازوکارهای وحدت هستند به دنبال چیست؟

ما در تعامل و همراهی اصلاحات هستیم و خود را جزو خانواده اصلاح‌طلب می‌دانیم و در دایره دوستان اصلاح‌طلبی هستیم و زحماتی که قدیمی‌ها انجام دادند ارج می‌نهیم. جاهایی هم ممکن است تفاوت نظر باشد که طبیعی است.

باچه ابزاری می‌خواهید وارد عرصه سیاسی شوید؟

ابزار اصلی ما گفت‌وگو است. این مجموعه با مشورتی که با آقای خاتمی صورت گرفته شکل گرفته است. در حالی که به ما می‌گویند نسل دوم اصلاحات ما عبارت نسل دوم را به کار نبردیم. توصیه آقای خاتمی بود که از این عنوان استفاده نکنیم. ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم و برای اصلاحات دستاوردهای جدید به دست آوریم.

نظرات بینندگان

انتشار یافته: ۲

در انتظار بررسی: ۰

غیر قابل انتشار: ۲

عاشق اصلاح

|

۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱

0

پاسخ

سلام. ابزار اصلی یه حزب اطلاع رسانیه آیا حزب تو کشور روزنامه خواهد داشت؟

ندای اصلاح طلبان

۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴

برای عضویت و فعالیت در این تشکیلات باید چه کرد؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید