در حین کاوش، مجسمه ­های لنین زیادی را خواهید دید. پایتخت غیررسمی تیراسپول یکی از عجیب‌ترین مکان‌هایی است که در مولداوی خواهید دید.

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: مولداوی با وجود مساحت کوچک و جمعیت کم آن، تاریخ و فرهنگ نسبتا غنی دارد. جاذبه­ های مولداوی در نوع خود منحصر به فرد هستند و هر یک از آن­ها شایسته توجه هستند. این کشور در طول عمر خود تحولات تاریخی متعددی را پشت سر گذاشته است. آن­چه در مولداوی باید دید در زیر توضیح داده شده است. در صورت امکان بهتر است از مکان­ های ذکر شده بازدید کنید.

  1. باغ گیاه­شناسی کیشینو

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

برای ساکنان کیشینو، این باغ گیاه­شناسی با بوته­ ها، گل­ ها و درختان یکی از جاذبه­ های اصلی و مکان مورد علاقه برای استراحت است. این باغ در سال ۱۹۵۰ ایجاد شد و امروزه مساحت آن بیش از ۱۰۰ هکتار است. این باغ به طور انحصاری شامل درختچه­ ها و یک بخش پرورش گل است. این باغ دارای گیاهان استوایی و نیمه گرمسیری است. فضای زیادی در باغ به طور انحصاری برای آزمایش­ ها اختصاص داده شده است، همچنین بخش هیبریداسیون وجود دارد.

  1. صومعه تیپووا

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

صومعه تیپووا در قسمتی دورافتاده اما زیبا از مولداوی واقع شده و شامل سه مجموعه اصلی است که از صخره‌های کناره‌های رودخانه دنیستر جدا شده‌اند. قدیمی­ترین مجموعه کلیسای جشن صلیب مقدس (قرن یازدهم) است. دو کلیسای باقی مانده کلیسای سنت نیکلاس (قرن ۱۴) و هورودیست (قرن ۱۶) هستند. اگر مسیر را از کنار غارها دنبال کنید، از یک طبیعت­گردی زیبا لذت خواهید برد که به یک آبشار زیبا ختم می­ شود. درون هر غار سلول‌های راهب وجود دارد که ظرفیت ۷۰۰ نفر را دارد، اگرچه اکنون کمتر از ۲۰ راهب در آن­جا زندگی می‌کنند.

  1. ترانسدنیستر

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

این نوار باریک زمین بر روی رودخانه قطعا یکی از عجیب­ترین مکان­ های اروپای شرقی است. دولت آن­جا ترانسدنستر را یک جمهوری مستقل اعلام کرده است. اگرچه این جمهوری است که رسما در هیچ جای دیگری جز آن­جا وجود ندارد. ترانسدنیستر رسما هنوز بخشی از مولداوی است. مردم محلی این­جا معتقدند که استقلال خود را طی یک جنگ داخلی در سال ۱۹۹۲ به دست آوردند. ترانسدنیستر دارای واحد پولی، نیروی پلیس و مرزهای خاص خود است در حالی که هنوز به زیبایی­شناسی دوران شوروی در سراسر منطقه چسبیده است. در حین کاوش، مجسمه ­های لنین زیادی را خواهید دید. پایتخت غیررسمی تیراسپول یکی از عجیب‌ترین مکان‌هایی است که در مولداوی خواهید دید.

  1. گاگاوزیا

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

منطقه گاگاوزیا یک گستره مستقل و غیر پیوسته از زمین است که از سه شهر و ۲۷ روستا تشکیل شده است. فرهنگ و میراث اینجا عمدتا تحت تأثیر ترکیه است و اگرچه مردم عمدتا مسیحی هستند، اجداد آن­ها پناهندگان مسلمانی بودند که از جنگ فرار می­کردند و به دنبال مکانی برای ریشه­یابی بودند. آن­ها فقط در صورت تغییر مذهب اجازه اقامت در این منطقه را داشتند. با چنین تاریخ متمایزی، می­توانید تصور کنید که این منطقه تا چه میزان جذاب است. از موزه تاریخ منطقه­ای کامرات دیدن کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی روزمره در این­جا داشته باشید.

  1. سوروکا

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

سوروکا در طول تاریخ مولداوی نقش بزرگ و مهمی داشته است. در طول جنگ­ها و محاصره­ها، ارتش­ها توانستند با استفاده از این مکان، به خوبی از کشور دفاع کنند. برجسته­ترین قلعه سوروکا است، یکی از زنجیره­ دژهای نظامی که در اوایل قرن چهاردهم توسط شاهزادگانی ساخته شد که به دنبال تقویت موقعیت خود در برابر مهاجمان بودند. به دلیل جامعه بزرگ روماها در این­جا، سوروکا پایتخت غیر رسمی روماها است. برای تفریح، در کنار عمارت‌های نخبگان روم که در خیابان‌های مرکز شهر قرار دارند قدم بزنید.

  1. منطقه حفاظت شده طبیعی (جنگل سلطنتی)

بهترین جاذبه­ های مولداوی + عکس

این مکان بزرگ­ترین ذخیره­گاه طبیعی در مولداوی است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و در گلودنی واقع شده است. در این­جا قدیمی­ترین درخت بلوط کهنسال کشور را خواهید دید که عمر قدیمی­ترین بلوط آن حدود ۴۵۰ سال تخمین زده می­شود. دوستداران طبیعت از بسیاری از گونه­های پرندگان لذت خواهند برد که قابل توجه­ترین آن­ها حواصیل­هایی است که در نزدیکی رودخانه لانه می­کنند. از منطقه‌ای که به نام ”صد تپه“ شناخته می‌شود، بازدید کنید، منطقه­ای که هیچ‌کس نمی‌داند چگونه شکل گرفته‌ است. بازدید از این جنگل یک راه عالی برای گذراندن یک روز در خارج از منزل در طبیعت است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید