در ویدیو زیر شاهد تصاویری از بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع خواهید بود.

پرواز بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در ارتفاع کم + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، گفتنی است که بمب افکن B-۵۲ در دوران جنگ سرد، به عنوان نمادی برای قدرت و بازدارندگی ساخته شد؛ این بمب‌افکن برای مدت زیادی در نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا جا خوش کرده‌است. اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط بوئینگ تولید شد و باور کنید یا نه، هنوز هم در خدمت است.

بمب افکن B-۵۲، که به طور رسمی به عنوان بوئینگ «B-۵۲ Stratofortress» شناخته می‌شود، اخیرا توسط برخی از تماشاگران خوش‌شانس دیده شده‌است.

چرا خوش‌شانس؟ زیرا این پرواز این بمب‌افکن در روز بر فراز مناطق شهری به قدری نادر است که باید خوش‌شانس بود تا بتوان آن را از نزدیک دید. اما باید یادآور شد که همان‌طور که از اسم این بوئینگ پیدا است، آن یک بمب‌افکن است و در نتیجه بمب می‌اندازد و در عمل هواپیمای ویران‌گری است که دیدن آن هنگام انجام عملیات چندان خوش‌آیند نخواهد بود.

ویدئو پرواز این بمب‌افکن که برای اولین بار در اینستاگرام بارگزاری شد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده‌است و توجه مخاطبن زیادی را به خود جلب کرده‌است. بنابر گفته تماشاگران، کلمه بزرگ برای این بمب‌افکن کافی نیست و باید آن را عظیم توصیف کرد و صدای آن که در آسمان پرواز می‌کند بسیار گوش‌خراش است.

گفتنی است که بمب افکن B-۵۲ در دوران جنگ سرد، به عنوان نمادی برای قدرت و بازدارندگی ساخته شد؛ این بمب‌افکن برای مدت زیادی در نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا جا خوش کرده‌است. اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط بوئینگ تولید شد و باور کنید یا نه، هنوز هم در خدمت است.

این غول پرنده آزمون زمان را پس داده و همچنان در آسمان‌ها پرواز می‌کند؛ همانطور که به نظر می‌رسد، افکن B-۵۲ بزرگ‌تر از هواپیماهای معمولی است. این جانور تاریخچه‌ای طولانی در جنگ و بقا دارد و به همین دلیل است که وقتی ویدیویی از پرواز بمب افکن B-۵۲ در اینستاگرام منتشر شد، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید