زردچوبه حاوی مقدار زیادی کورکومین، یک آنتی اکسیدان قوی است. به همین دلیل، زردچوبه قابلیت مبارزه با پیری پوست را دارد.

تاثیر باورنکردنی مصرف زردچوبه بر پیری
به گزارش سلام نو به نقل از مجله سلامتی: سوتلانا تروفیموا، دانشمند و رئیس انجمن ضد پیری روسیه، در رابطه با این موضوع گفت: «مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند به لطف کورکومین، که یک ماده فعال بیولوژیکی است که در ترکیب آن، این ادویه محبوب در غذاهای هندی و شرقی، تولید هورمون سروتونین را افزایش می دهد و روند پیری را در بدن کاهش می دهد، تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

وی افزود: کورکومین نه تنها سلول های سرطانی را در بدن سرکوب می کند، بلکه از ظهور سلول های سرطانی جدید نیز جلوگیری می کند.

به گزارش روسیا الیوم، تروفیمووا خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی تنها 30 تا 40 درصد بر سلامت ما تأثیر می گذارد، در حالی که درصد باقیمانده توسط عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی و فعالیت بدنی کنترل می شود و غذا نیز نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد.

بسیاری از مطالعات پزشکی نشان می دهد که کورکومین موجود در زردچوبه اثرات زیادی بر سلامت بدن دارد و به تسکین التهاب مانند آرتریت کمک می کند، سلامت قلب را بهبود می بخشد، با لخته شدن خون مبارزه می کند و به تسریع روند بهبود زخم کمک می کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید