از زعفرانِ خوش‌ عطر و زرشکِ پُر خاصیت تا صنایع دستیِ ظریف و سنگ‌های قیمتی، مشهد گنجینه‌ای از سوغاتی‌های ناب را برای زائران و گردشگران خود به ارمغان آورده است.

گشتی در میان سوغات دل‌انگیز مشهد / از زعفرانِ خوش‌ عطر تا فیروزه‌های نیشابور

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است مشهد، شهرِ گنبدِ طلائی و بارگاهِ ملکوتیِ امام رضا (ع)، فقط زیارت و معنویت نیست؛ سفری به این شهر، فرصتی ناب برای چشیدن طعم‌های بی‌نظیر و گشت‌وگذار در میان سوغاتی‌های رنگارنگ و دل‌انگیز است.

از جمله این سوغاتی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زعفران
  • زرشک
  • نبات
  • نقل
  • خشکبار
  • آلو بخارا
  • ادویه هفت قلم
  • جیلی بیلی
  • فیروزه نیشابور
  • انگشتر و سنگ های زینتی

طعمِ بهشت در زعفرانِ ناب مشهد

زعفران، طلای سرخِ ایران، از مشهورترین سوغاتی‌های مشهد است. عطر و طعم بی‌نظیر این گیاهِ گران‌بها، هر ذائقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. در بازارهای سنتی مشهد، مغازه‌های زعفران‌فروشی با زعفران‌های مرغوب و باکیفیت، چشم هر رهگذری را نوازش می‌دهند. زعفرانِ سرگل، زعفرانِ پوشال و زعفرانِ نگین، از انواع مختلف زعفران هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود تهیه کنید.

زرشکِ قاین، طعمی بهشتی در کنار غذا

زرشک، این میوه‌ی خوش‌طعم و پرخاصیت، از دیگر سوغاتی‌های محبوب مشهد است. زرشکِ قاین، با دانه‌های درشت و طعمِ بی‌نظیر، شهرت جهانی دارد. این میوه را می‌توانید به صورتِ پفکی، دانه‌اناری و زیرتالاری تهیه کنید و از آن در پختِ غذا، سالاد و دسر استفاده نمایید.

نبات و نقل، شیرینیِ لحظاتِ ناب

نبات و نقل، از خوراکی‌های سنتی ایرانی هستند که در مشهد نیز طرفداران بسیاری دارند. نباتِ زعفرانی، دارچینی، زیره‌ای و نعنایی، با طعم‌های دل‌انگیز خود، لحظاتِ نوشیدنِ چای را دلچسب‌تر می‌کنند. نقل نیز در طعم‌های مختلفی مانند نارگیلی، بادامی، گردویی و هل، سوغاتیِ مناسبی برای پذیرایی از مهمانان خواهد بود.

گشتی در میان سوغات دل‌انگیز مشهد / از زعفرانِ خوش‌ عطر تا فیروزه‌های نیشابور

خشکبار، ترکیبی از طعم و سلامتی

در بازارهای مشهد، مغازه‌های پر از خشکبار، شما را به ضیافتِ طعم و سلامتی دعوت می‌کنند. نخودچی، کشمش، برگه زردآلو، برگه هلو، آلوچه، میوه خشک، گردو، پسته و ... هر کدام با طعم و خواص منحصر به فرد خود، گزینه‌ای عالی برای سوغات هستند. آجیلِ مشهدی، ترکیبی از نخودچی و کشمش، از محبوب‌ترین تنقلاتِ این شهر به شمار می‌رود.

آلو بخارای خرو، طعمی اصیل در خورش‌ها

آلو بخارای خرو، با طعمِ بی‌نظیر و کیفیتِ بالا، از سوغاتی‌های خاصِ مشهد است. این محصولِ خوشمزه را می‌توانید به صورتِ خشک‌شده در بازارهای مشهد تهیه کنید و از آن در پختِ خورش‌ها و لوبیا پلو استفاده نمایید.

ادویه هفت قلم، رازِ طعمِ بی‌نظیر غذاهای ایرانی

ادویه هفت قلم، ترکیبی از دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، سماق، گلپر و زنجبیل، از پرطرفدارترین سوغاتی‌های مشهد است. این ادویه، طعمی بی‌نظیر به غذاهای ایرانی مانند آبگوشت و خورشت می‌دهد و در تهیه ترشیجات نیز کاربرد دارد.

جیلی بیلی، رنگ و طعمِ شاد برای کودکان

جیلی بیلی، آب‌نبات‌های رنگارنگ و خوش‌طعم، سوغاتیِ مناسبی برای کودکان هستند. این آب‌نبات‌ها در طعم‌های مختلفی مانند وانیلی، توت‌فرنگی، انگور و پرتقال عرضه می‌شوند و لحظاتِ شاد و خاطره‌انگیزی را برای کودکان رقم می‌زنند.

ترشی مشهدی، طعمی متفاوت و دلچسب

ترشی مشهدی، که به سالاد مشهدی نیز معروف است، از ترکیب گوجه‌فرنگی، گل‌کلم، هویج، کرفس، سبزیجات معطر و انواع ادویه تهیه می‌شود. این ترشی با طعمِ متفاوت و دلچسب خود، می‌تواند زینت‌بخش سفره‌های شما باشد.

شیرینی مشهدی، طعمی اصیل و به یاد ماندنی

شیرینی مشهدی، که به شیرینی آلمانی نیز معروف است، از شیرینی‌های سنتی ایرانی است که در مشهد طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی با ظاهری زیبا و طعمی دلنشین، سوغاتیِ مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و هدیه دادن به عزیزان خواهد بود.

گشتی در میان سوغات دل‌انگیز مشهد / از زعفرانِ خوش‌ عطر تا فیروزه‌های نیشابور

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید