پیش‌بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارشش درباره تقاضای جهانی نفت هیچ تغییری را برآورد نکرده است.

پیش‌بینی اوپک درباره تقاضای ثابت نفت

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، دبیرخانه اوپک با انتشار تازه‌ترین گزارش ماهانه خود ضمن تأکید بر پیش‌بینی پیشین خود درباره تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴، اعلام کرد توجه خود را بر تقاضای پیش‌بینی‌شده نفت اوپک‌پلاس معطوف می‌کند که نشان می‌دهد این ائتلاف اکنون کانون اصلی همکاری در بازار است.
اوپک در گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ میلادی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۵ میلادی یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد. پیش‌بینی این سازمان درباره تقاضای جهانی نفت نسبت به گزارش ماه گذشته تغییری نداشته است.
این آخرین گزارش منتشرشده پیش از نشست ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک‌پلاس) است که روز یکم ماه ژوئن (شنبه، ۱۲ خردادماه) به‌منظور تصمیم‌گیری درباره تمدید کاهش داوطلبانه تولید نفت تا نیمه دوم امسال برگزار می‌شود، همچنین پیش‌بینی اوپک درباره چشم‌انداز اقتصادی مثبت است.
در گزارش اوپک آمده است: با وجود برخی ریسک‌های کاهشی، تداوم روند مشاهده شده از ابتدای امسال تاکنون می‌تواند احتمال افزایش رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴ و پس از آن را بیشتر کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید