رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل در هفت استان شمالی و شمال شرقی کشور، از آماده باش امدادگران در این مناطق خبر داد.

خطر وقوع سیل مرگبار در این استان ها

به گزارش سلام نو به نقل از جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در استان‌های شمالی، شمال شرقی و همچنین استان فارس، گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در هفت استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و مناطق مرکزی و شرقی استان فارس برای امروز و فردا، جمعه و شنبه وجود دارد.

رییس سازمان امداد و نجات ادامه داد: در این راستان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، به حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه هنگام بارندگی شدید و اعلام هشدار وقوع سیل، احتمال وقوع سیلاب شدید در جویبارهای آرام، بسیار زیاد است و آب‌های در حال جریان به‌ راحتی می‌توانند تعادل افراد را بر هم زند و باعث غرق شدن آنها شود، نکات ایمنی زیر را رعایت کنند:

۱. از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت امکان از سکونت در تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها، اجتناب کرده و همچنین، عشایر در روزهای هشدار، از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

۲. خطر سیل را جدی بگیرند و به‌دلیل خطر برخورد صاعقه، در ارتفاعات و مناطق باز قرار نگیرند.

شماره تماس ۱۱۲ صدای امداد، به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به هموطنان است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید