همراه باشید تا درباره خانه‌ای که هر روز را به یک ماجراجویی تبدیل می‌کند بدانیم.

خانه‌ای منحصر به فرد برای کودکان ژاپنی

به گزارش سلام نو آنطور که فرادید نوشته است تصور کنید کودکی باشید که در خانه‌ای با سرسره زندگی می‌کنید. هر روزتان به یک مهمانی هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود، مگر نه؟

چالش طراحی خانه‌ای خاص برای خانواده‌ای با سه فرزند که خاطره‌ای ماندگار برای فرزندانشان رقم بزند، چه خواهد بود؟

معماران استودیو Level با خلاقیت خود به این چالش پاسخ داده‌اند. آن‌ها خانه‌ای را طراحی کرده‌اند که سرزنده‌ترین عنصر قابل تصور را در خود جای داده است: سرسره‌ای که در سه طبقه امتداد می‌یابد!

سرسره‌ای به جای پله‌ها

این خانه که در سال ۲۰۰۹ در توکیو ساخته شده، سرسره را به جای پله‌ها یا در اتاق بازی قرار نداده، بلکه آن را به عنصری جدایی‌ناپذیر از کل خانه تبدیل کرده است.

پس از ورود به خانه از طریق ورودی طبقه همکف، با استفاده از پله‌های سمت راست و در امتداد دیوار به طبقه اول می‌رسید. برای بازگشت به پایین، کافیست فقط چند ثانیه از سرسره‌ای که در تمام فضای داخلی خانه امتداد یافته، استفاده کنید.

به گفته استودیو معماری Level: "زمان زیادی صرف شد تا زاویه مناسب سرسره، بهترین متریال برای ساخت آن و همچنین بهترین روش ساخت برای گوشه‌های منحنی و تقویت دیوارها پیدا شود."

طراحی منحصر به فرد و کاربردی

چهار گوشه این ساختمان منحنی است. طبقه اول که شامل فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است، با پله‌ها و سرسره احاطه شده است. یک مبل توکار به طول ۶ متر، فضایی یکپارچه ایجاد می‌کند و در عین حال، نور حیاط از طریق پنجره‌ها به داخل سرازیر می‌شود.

اتاق خواب طبقه دوم بدون پارتیشن‌بندی است و برای استفاده همه اعضای خانواده طراحی شده است. پیشخوان‌های گرد در داخل، سایه‌های لطیفی ایجاد می‌کنند و در عین حال، از بیرون ظاهری جذاب به ساختمان می‌بخشند.

خانه‌ای منحصر به فرد برای کودکان ژاپنی

خاطره‌ای خوش برای تمام عمر

همانطور که یکی از معماران پروژه می‌گوید: "یک ماه پس از اتمام پروژه و سکونت خانواده در خانه، از آن‌ها بازدید کردیم و متوجه شدیم که بزرگترین شادی بچه‌ها، تلاش برای بالا رفتن از سرسره به جای پایین آمدن از آن بود. چه راهی بهتر از این برای گنجاندن فضای بازی در زندگی خانوادگی؟"

این خانه ی منحصر به فرد، بدون شک خاطره‌ای خوش و فراموش‌نشدنی برای این خانواده و فرزندانشان رقم خواهد زد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید