۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 55425285

در این مطلب قصد داریم شما را با فاصله ایران تا گرجستان زمینی آشنا کنیم. برای سفر به این کشور می‌توانید از ترکیه، آذربایجان و ارمنستان استفاده کنید.

فاصله ایران تا گرجستان زمینی

سلام نو-سرویس گردشگری: افرادی که قصد دارند به گرجستان سفر کنند، می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. یکی از این روش‌ها زمینی است که می‌توان با کمک اتوبوس، ماشین شخصی و قطار به آن سفر کرد. برای این کار نیاز است درباره فاصله ایران تا گرجستان زمینی اطلاعات لازم را به دست بیاورید و از این طریق یک سفر ایمن را تجربه کنید. در ادامه به‌صورت کامل درباره این فاصله اطلاعاتی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده باشید.

فاصله ایران تا گرجستان زمینی از راه‌های مختلف

ازآنجایی‌که نمی‌توان به‌صورت مستقیم از ایران به گرجستان سفر کرد، باید از سه مرز استفاده کنید که شامل ترکیه، آذربایجان و ارمنستان می‌شوند. برای رسیدن به گرجستان باید کیلومترها جاده را پشت سر بگذارید. همان‌طور که اشاره کردیم ماشین شخصی، قطار و اتوبوس پیش روی شما قرار گرفته‌اند و می‌توانید با کمک آن‌ها سفر خود را آغاز کنید. در ادامه این سه مرز مشترک را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

سفر به گرجستان از کشور ترکیه

اولین فاصله ایران تا گرجستان زمینی که قصد داریم به آن بپردازیم، مربوط به ترکیه است. از ترکیه به‌عنوان بهترین و ساده‌ترین روش یاد می‌شود. شما می‌توانید با کمک خودروی شخصی به ترکیه سفر کنید و از آنجا خودتان را به گرجستان برسانید. برای این کار در ابتدا باید به مرز بازرگان بروید. برای رسیدن به مرز بازرگان باید به تبریز بروید. از تبریز به سمت مرز بازرگان حرکت کنید و از آنجا به واله بروید. در واقع واله همان مرز ترکیه و گرجستان به‌حساب می‌آید. از تبریز تا بازرگان حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. برای اینکه از ترکیه به گرجستان برسید، باید حدود ۳۸۰ کیلومتر را پشت سر بگذارید. برای اینکه از ترکیه به گرجستان برسید، باید از شهرهای مختلفی عبور کنید که شامل گوربولاغ، دوبایزید، ایغدیر و... می‌شوند. مرز بین دو کشور به‌صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و مأموران از ساعت ۹ تا ۱۷ می‌توانند مجوز عبور از مرز را صادر کنند.

فاصله ایران تا گرجستان زمینی

بررسی سفر به کشور گرجستان از مرز ترکیه

سفر به گرجستان از کشور آذربایجان

دومین فاصله ایران تا گرجستان زمینی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، مربوط به مرز آذربایجان است. برای رسیدن به مرز آذربایجان دو مسیر مختلف وجود دارند. در مسیر اول می‌توانید به شهر گیلان بروید و خودتان را به مرز آستارا برسانید. تا رسیدن به مقصد آذربایجان زیبایی‌های بسیاری پیش روی شما وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. افرادی که از تهران مسیر خود را آغاز می‌کنند، باید ۵۰۰ کیلومتر بیشتر سفر کنند. مسیر دومی که پیش روی شما وجود دارد، بیله‌سوار اردبیل است. افرادی که می‌خواهند از سمت غرب سفر خود را شروع کنند، می‌توانند به سمت بیله‌سوار بروند. از تهران تا مرز بیله‌سوار فاصله ۷۰۰ کیلومتری وجود دارد. بسیاری از افراد برای رسیدن به گرجستان کشور آذربایجان را انتخاب نمی‌کنند؛ زیرا برای ورود نیازمند ارائه ویزا هستند.

فاصله ایران تا گرجستان زمینی از کشور ارمنستان

آخرین مرزی که می‌توانید برای رسیدن به گرجستان استفاده کنید، ارمنستان است. سفر شما از تبریز شروع می‌شود. هم با قطار و هم با کمک خودروی شخصی می‌توانید خودتان را به تبریز برسانید. سپس باید از تبریز به جلفا بروید. مرز بین ایران و ارمنستان نوردوز خوانده می‌شود. زمانی که به ارمنستان رسیدید، باید به مرز گرجستان بروید که از آن با نام ساداخلو یاد می‌شود.

به یک نکته مهم درباره فاصله ایران تا کشور گرجستان زمینی می‌رسیم. از تهران تا تبریز نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. برای اینکه از تبریز به جلفا برسید، نیازمند پشت سر گذاشتن مسیر ۱۳۰ کیلومتری هستید. حالا باید به سیه‌رود بروید که حدود ۶۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. در انتها باید به مرز نوردوز پا بگذارید که حدوداً ۲۰ کیلومتر است. از ارمنستان تا گرجستان یک مسیر کوهستانی وجود دارد. اگر با ماشین شخصی به دل جاده زده‌اید، باید کاملاً حواستان را جمع کنید و خودتان را به خطر نیندازید.

نکات مهم هنگام سفر به کشور گرجستان به‌صورت زمینی

به‌غیراز فاصله ایران تا گرجستان زمینی نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که باید به بررسی آن‌ها بپردازیم. افرادی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند، باید از برداشتن هر گونه وسیله اضافی اجتناب ورزند. از لوازم و کالاهای ممنوعه می‌توانیم به سوخت و طلای اضافی و اشیا گران‌قیمت اشاره کنیم. مدارک شما باید به‌صورت کامل تکمیل شوند. برای اینکه بتوانید سفر خود را بدون مشکل پشت سر بگذارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مدارکتان را در یک کیف جداگانه بگذارید. با این کار می‌توانید با دقت بیشتری از آن‌ها مراقبت کنید. همچنین به دلیل طولانی بودن سفر یادتان نرود به اندازه کافی خوراکی و نوشیدنی همراه خود داشته باشید.

فاصله ایران تا گرجستان زمینی

مهم‌ترین نکات سفر به کشور گرجستان

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با فاصله ایران تا گرجستان زمینی آشنا کنیم. برای رسیدن به گرجستان می‌توانید از کشورهایی همچون ارمنستان، آذربایجان و ترکیه استفاده کنید. ازآنجایی‌که برای ورود به آذربایجان نیازمند ویزا هستید، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند روش‌های دیگر را انتخاب کنند. در حال حاضر محبوب‌ترین روشی که پیش روی افراد قرار گرفته، مرز ترکیه است. شما می‌توانید از مرز بازرگان برای رسیدن به ترکیه استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید