رشد بسیار زیاد بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته باعث شده تا بسیاری از افراد دوست داشته باشند در این بازار سرمایه گذاری کنند. این بازار با ویژگی‌های متفاوت و جذابی که دارد باعث شده تا مردم بتوانند سودهای بسیار جذاب و مناسبی را از این طریق دریافت کنند.

آیا خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی است؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کریپتوکارنسی توانسته تحولی بنیادین در دنیای سرمایه گذاری ایجاد کند. اما آیا هنوز هم خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی است؟ آیا می‌توان از این بازار سود مناسبی کسب کرد؟ در هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باید به چه نکاتی توجه کرد؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در خصوص پاسخ این سؤالات و بسیاری موارد دیگر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

چرا خرید ارز دیجیتال؟

زمانی که به دقت بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنید، به موارد مختلفی برخورد خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند انگیزه شما را برای سرمایه گذاری در این بازار افزایش دهد. از مهم ترین نکاتی که باعث می‌شود خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تحول بنیادی در بازارهای مالی

بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جدیدترین بازارهای مالی در دنیا دانست. این بازار با این که هنوز ۲۰ سال قدمت ندارد، توانسته سودهای بسیار زیادی را به افرادی برساند که در آن سرمایه گذاری کرده‌ اند. در کنار این مطلب، نکته دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن تحولی است که این بازار در بازارهای مالی و سرمایه ای ایجاد کرده است.

سرعت بسیار بالا، هزینه کم، دسترسی ساده و عدم وجود بسیاری از واسطه‌ها باعث شده تا فعالیت در این بازار بسیار سریع و راحت باشد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این بازار به زودی به یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد و همین امر سبب می‌شود که خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی باشد.

۲- نقدینگی بالا

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود، بگوییم خرید ارزهای دیجیتال با هدف سرمایه گذاری کاری درست است، نقدینگی بالای موجود در این بازار است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف معمولاً با سرعت بالایی انجام می‌شود و لازم نیست برای فروش ارزهایی که خریداری کرده‌ اید مدت زیادی منتظر بمانید تا خریدار برای آن‌ها پیدا شود.

دلیل این امر هم نقدینگی بالای موجود در این بازار است. علاوه بر افراد متخصص، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و افراد عادی هم در این بازار سرمایه گذاری کرده اند و همین سبب شده تا میزان نقدینگی این بازار بسیار بالا باشد.

آیا خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی است؟

۳- بازدهی بالا

به طور کلی روند بازار ارزهای دیجیتال رو به رشد است و همین امر سبب شده حتی کسانی که چند سال پیش در اوج قیمت آن زمان ارزی را خریداری کرده باشند نیز پس از چند سال به سود مناسبی دست پیدا کنند. به عنوان مثال قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۰ هزار دلار بود. پس از آن قیمت بیت کوین کاهش شدیدی پیدا کرد و به حدود ۳ هزار دلار رسید.

اما پس از ۴ سال و در سال ۲۰۲۱ بیت کوین اوج قیمت جدیدی را ثبت کرد و هر عدد آن ۶۹ هزار دلار معامله شد. البته باید بدانید که در این بازار کوین‌های متفاوتی وجود دارند و خرید ارزهای دیجیتال نیاز به کسب اطلاعات دارد تا بتوان موارد مناسب را برای دریافت سود انتخاب کرد.

۴- تنوع بالا

در بازار ارزهای دیجیتال تنوع بسیار زیادی وجود دارد و همین امر سبب شده تا لازم نباشد تمام پول خود را روی یک کوین یا حتی یک بخش سرمایه گذاری کنید. علاوه بر بیت کوین، هزاران آلت کوین وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اما در کنار این موضوع مواردی مانند استیک کردن، خرید (NFT) و بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها سود دریافت کرد.

۵- امنیت بالا

امنیت بازار کریپتوکارنسی و بلاک چین بسیار بالاست و معمولاً تا زمانی که خود افراد مرتکب اشتباهات بزرگ نشوند، سرمایه آن‌ها در امنیت است. همچنین می‌توان با استفاده از ولت‌های کوچک سخت افزاری یا حتی نرم افزاری مقدار بسیاری پول را به راحتی نگهداری کرد. همین امر سبب می‌شود که دیگر نگران سرمایه خود نباشید.

نکات مهم در خصوص خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

فعالیت در هر زمینه ای نیاز به کسب اطلاعات و دانش در خصوص آن حوزه دارد و بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای خرید ارز دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری باید به نکاتی توجه داشته باشید. در ادامه به مهم ترین نکاتی که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث حفظ سرمایه و دریافت سود شود، اشاره خواهیم کرد.

  • در خصوص بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنید و در این خصوص مطالب متنوعی بخوانید تا با این بازار به خوبی آشنا شوید.
  • در خصوص کیف پول ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنید تا بتوانید از سرمایه خود حفاظت کنید.
  • از یک صرافی ایرانی معتبر برای خرید و فروش رمز ارز استفاده کنید. زیرا بدون استفاده از این صرافی‌ها تبدیل ریال به ارزهای مختلف مانند تتر، بیت کوین و اتریوم امکان پذیر نیست.
  • در خصوص مدیریت سرمایه و استراتژی‌های لازم تحقیق کنید.
  • حواستان به پروژه‌های غیر معتبر و کلاهبرداری باشد. قبل از خرید هر کوینی بهتر است در خصوص آن تحقیقات کافی را انجام دهید.

آیا خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی است؟

  • تمام سرمایه خود را به خرید یک ارز دیجیتال اختصاص ندهید و برای خود یک سبد متشکل از چندین ارز جذاب و متفاوت داشته باشید.
  • تنها سرمایه اضافی خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید. این کار باعث خواهد شد نوسانات شدید قیمتی به سرمایه اصلی زندگی شما آسیب وارد نکند. به بیان دیگر تنها بخشی از سرمایه خود را که از دست دادن آن برای شما گران تمام نخواهد شد، در این بازار سرمایه گذاری کنید.
  • خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کاری درست و تصمیمی منطقی است. اما در این خصوص نباید افراط و تفریط داشت و درگیر هیجانات شد.
  • داشتن دید سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار می‌تواند به شما در کسب سود مناسب کمک کند.

چگونه باید برای خرید ارزهای دیجیتال اقدام کرد؟

برای این که بتوانید ارز دیجیتال بخرید، ابتدا باید در یکی از صرافی‌های ایرانی ثبت نام و احراز هویت کنید. پس از آن باید ولت مناسبی مانند تراست ولت داشته باشید. مرحله بعدی پیدا کردن ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری است.

با پیدا کردن این ارزها می‌توانید آن‌ها را به راحتی از طریق صرافی خریداری کنید و در ولت خود نگهداری کنید تا در زمانی که قیمت آن‌ها افزایش پیدا کرد، سود کنید. فروش ارزهای دیجیتال در زمان مناسب می‌تواند به میزان مناسبی سرمایه شما را افزایش دهد.

جمع بندی

  • بازار ارزهای دیجیتال را باید یکی از جذاب ترین بازارهای مالی دانست.
  • بسیاری افراد با خرید و فروش ارز دیجیتال توانسته اند در سال‌های گذشته سود مناسبی را کسب کنند.
  • خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری تصمیم درستی است اما در این میان باید به نکاتی توجه کرد.
  • کسب اطلاعات در خصوص کلیت بازار، ولت‌های معتبر، کوین‌های متفاوت و استراتژی از جمله مواردی هستند که می‌توانند به شما برای دریافت سود کمک کنند.
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید