پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: با این وضعیت بهتر است دو سال فوتبال کشور را تعطیل کنند، اما در این مدت سازوکار باشگاه‌های حرفه‌ای، دارای چارچوب درآمدی مشخص و مستقل پیش‌بینی شود.

مربیان ملی ما امنیت شغلی ندارند

پیشکسوت فوتبال ایران با گلایه از تعطیلی‌های متعدد لیگ معتقد است این سبک برگزاری مسابقات متناسب با مسابقاتی تحت عنوان «لیگ برتر» نیست.

به گزارش سلام نو فرشید طالبی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد توقف‌ها و تعطیلی‌های متوالی لیگ برتر، اظهار داشت: اگر واقع‌گرایانه بخواهم صحبت کنم ما چیزی به نام لیگ برتر نداریم، در واقع ما مشغول برگزاری تورنمنتی هستیم که قوانین خاص خودش را دارد! یک تیم برای بدنسازی چهار تا پنج هفته پیش از شروع مسابقات، زمان نیاز دارد. وقتی مربیان با تعطیلی‌های متعدد در لیگ برتر روبه‌رو می‌شوند خواسته یا ناخواسته باید مجدداً چند روز تمرینات را تعطیل کنند. بعد از آن بازیکنان را در فشاری مشابه شرایط مسابقات لیگ قرار دهند و عملاً فشار لاکتیکی نیاز دارند که نامش همان بدنسازی مجدد است. این موضوع به بازیکنان، مربیان و تیم‌ها ضربه وارد می‌کند.

وی افزود: وقتی ما از چند هفته قبل از قرعه و زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا خبر داشتیم، چرا متولیان امر وضعیت ورزشگاه آزادی را سر و سامان ندادند؟! مگر حفظ آبروی کشور تکلیف ما نیست؟ پس چرا در مسابقه‌ای که ستارگان جهانی حضور داشتند و بهترین فرصت برای تبلیغ فوتبال و ورزش کشورمان بود، از فرصت استفاده نکردیم؟ وقتی شما کار اصلاح را دیر شروع می‌کنید خروجی خوبی نخواهید داشت. چرا ما باید کارهای‌مان را همیشه دقیقه 90 اجرایی کنیم؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: با این وضعیت بهتر است دو سال فوتبال کشور را تعطیل کنند، اما در این مدت سازوکار باشگاه‌های حرفه‌ای، دارای چارچوب درآمدی مشخص و مستقل پیش‌بینی شود.

طالبی در واکنش به صحبت‌های سهیل مهدی مسئول برگزاری لیگ برتر که بازی‌های نمایندگان ایران در رقابت‌های بین‌المللی را خط قرمز سازمان لیگ خوانده بود، گفت: به نظرم خط قرمز ابتدا حفظ آبروی ورزش و فوتبال کشور با تعریف ساختار حرفه‌ای، دارا بودن زمین چمن و زیرساخت مناسب است. اینطور نمی‌شود که با شُل کن، سفت کُن لیگ را پیش ببریم. خط قرمز شما باید تعریف ساختار حرفه‌ای باشد تا باشگاه‌ها طبق روال منطقی و عرف جهانی رقابت‌های‌شان را برگزار کنند.

وی ادامه داد: النصر عربستان در مدت 17 یا 18 روز چندین بازی انجام می‌دهد که بخش زیادی از آن در خارج از خانه است. نباید فراموش کرد که نماینده عربستان سه روز قبل از بازی با پرسپولیس یک دیدار دیگر برگزار کرده بود. آیا عربستان و دیگر کشورهای حرفه‌ای لیگ‌شان را تعطیل کردند؟ آیا آنها تمایل ندارند نمایندگان‌شان موفق باشند؟ چرا، آنها هم تمایل به موفقیت دارند، اما ابتدا ساختار حرفه‌ای و منطقی را تعریف و بعد از آن بازیکن در سطح جهانی جذب کردند. در عمل هر تیم ایرانی برای برگزاری مسابقات خارج از خانه، پنج تا 10 ساعت در فرودگاه معطل می‌شود، دو روز هم باید درگیر ریکاوری باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان خطاب به فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در هر خانواده‌ای، پدر و مادر که متولی هستند می‌توانند به اعضای خانواده جهت بدهند و آنها را در مسیر درست هدایت کنند. قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌های بدون درآمد ما که حق استفاده از حق پخش، کپی‌رایت و ... را ندارند، چه فایده‌ای دارد؟ همه ما می‌دانیم قانون سقف قرارداد بسیار راحت قابل دور زدن است. همانطور که در گذشته دور زده شد و دودش به چشم فوتبال رفت. معتقدم این قانون باید با توجه به واقعیت‌ها و داشته‌ها اجرایی شود.

طالبی درباره ادامه ناکامی تیم فوتبال امید کشورمان برای صعود به المپیک و بکارگیری بازیکنان بزرگسال توسط رضا عنایتی سرمربی این تیم در بازی‌های آسیایی، گفت: در فوتبال ما هر فردی که سرمربی شود درست یا نادرست درگیر نتیجه‌گرایی و عدم ثبات شغلی است. به همین دلیل سرمربی ناچار است بازیکن بزرگسال همراه خود به مسابقات آسیایی هانگژو چین ببرد تا نتایج بهتری کسب کند، اما ما باید برنامه‌ای در دستور کار داشته باشیم که از همان روز عدم راهیابی به المپیک، برای صعود به دوره بعدی المپیک برنامه‌ریزی کنیم. متأسفانه سه ماه قبل از مسابقات مقدماتی المپیک یادمان می‌افتد، باید برای راهیابی به این مسابقات تیم تشکیل دهیم و حال و روزمان می‌شود مثل سریال‌های تکراری.

مدافع پیشین تیم‌های اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در پایان یادآور شد: من همراه تیم‌های ایرانی حتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشتم، اما انصافاً خواست خدا، چاشنی شانس و توانایی و تعصب بازیکنان (تلاش چند برابر نیروی انسانی به دلیل انگیزه شخصی) صعود ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا یا دیگر نتایج خوب‌مان را رقم زد. ما در عربستان الهلال و الاتحاد را با همان فاکتورهایی که گفتم شکست دادیم. مسئولان آن باشگاه‌ها همان زمان برای بازیکنان‌شان کشتی تفریحی به مبلغ گزاف پاداش تعیین کرده بودند. برای ما هم پاداش 10 میلیونی تعیین شده بود که یک میلیون بابت مالیات از ما کسر شد!

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید