زلزله اخیر ژاپن تاکنون ۲۲۱ کشته و ۲۴ مفقود بر جای گذاشت.

۲۲۱ کشته و ۲۴ مفقود در زلزله ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، درحالی که زلزله اخیر ژاپن تاکنون ۲۲۱ کشته و ۲۴ مفقود بر جای گذاشته است؛ نخست وزیر ژاپن امروز یکشنبه از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد تا میزان خسارات وارده را ارزیابی و با مردم دیدار کند.

نخست وزیر ژاپن سوار بر بالگردی وضعیت استان ایشیکاوا را بررسی کرد و از مراکز تخلیه شهرهای واجیما و سوزو نیز بازدید کرد. این مناطق در پی زلزله ۷.۶ ریشتری شبه جزیره نوتو در ساحل دریای ژاپن بسیار آسیب دیده‌اند.

او هنگام بازدید از پایگاهی در شهر واجیما از کارکنان «نیروی دفاع از خود ژاپن» که در جستجو و سایر عملیات‌ها دخیل بودند، قدردانی کرد.

این اولین سفر نخست وزیر ژاپن به مناطق زلزله زده این کشور بود. این زمین لرزه ۷.۶ ریشتری در استان مرکزی ژاپن ۲۲۱ کشته برجای گذاشت و تا امروز ۲۴ نفر همچنان مفقود هستند.

یکم ژانویه (۱۱ دی) زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۷.۶ ریشتر منطقه وسیعی از سواحل دریای ژاپن را به لرزه درآورد و هشدار وقوع سونامی برای استان ایشیکاوا در مرکز این کشور صادر شد. این زمین‌لرزه ساختمان‌های مرکز توکیو را نیز لرزاند. بیشترین شدت این زمین‌لرزه در شبه‌جزیره نوتو در ایشیکاوا ثبت شد.

زمینن لرزه ۷.۶ ریشتری شهر واجیما در استان ایشیکاوا خسارات سازه‌ای و آتش سوزی‌های گسترده‌ای در پی داشت. ساختمانی هفت طبقه فروریخت و ناحیه مرکزی این شهر که با بازار صبحگاهی خود شناخته می‌شود، دچار آتش سوزی شدیدی شد. به گفته مقامات استان ایشیکاوا، بیش از ۲۰۰ ساختمان در ناحیه مرکزی واجیما دچار آتش سوزی شدند.

در حالی که بیش از ۲۵۰ مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دبیرستان در این استان از سه شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کردند، ۸۶ مدرسه از جمله مدارس واجیما و سوزو به دلیل آسیب‌دیدگی امکانات نتوانسته اند کلاس‌ها را دایر کنند.

سه شنبه هفته گذشته، کابینه فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن تخصیص ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ین (۳۳ میلیون دلار) از صندوق ذخیره بودجه مالی ۲۰۲۳ را برای حمایت از قربانیان زلزله شبه جزیره نوتو، از جمله اقداماتی برای کمک به آسیب‌دیدگان برای مقابله با هوای سرد، تصویب کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید