نباید اجازه داد که اصطلاح اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک شعار شود و این امر مستلزم همکاری تمام اقشار مردم جامعه ، نهادها ، سازمان ها و شرکت ها می‌باشد.

اقتصاد مقاومتی؛ از شعار تا عمل

مهندس عبدالله زمانی تونی ،کارشناس ارشد مدیریت در یادداشتی نوشت:  این واژه اولین بار در شهریور ۱۳۸۹ توسط مقام معظم رهبری بکار گرفته شد که با انتقاد و مخالفت های بسیاری از کارشناسان اقتصادی قرارگرفت. رهبر انقلاب اسلامی ایران زمانی این واژه را بکار گرفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد ایران را به بهانه برنامه اتمی ، تحریم کرده بود و رهبر فرزانه انقلاب در همین ایام یک برنامه اقتصادی را به سران سه قوه ارسال کرد و آنها را موظف به پیش بردن هر چه سریعتر اقدامات لازم برای اجرایی شدن این برنامه اقتصادی ، کرد.
بر اساس این سیاست های اقتصادی تولید کالاهای اساسی داخلی باید افزایش یابد و واردات این کالاها ممنوع شوند.

همچنین مقرر شد که دولت درآمدهای خود را از مالیات افزایش دهد بصورتی که بودجه سالیانه به درآمدهای نفتی هیچ وابستگی نداشته باشد.

قطعا پیش بردن و عمل به این برنامه اقتصادمقاومتی ، میتواند راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با تحریم ها باشد اما متاسفانه با وجود ادعای برخی مسئولان اقتصادی و نهادهای مختلف ، درمورد تعهد و عمل به آن ، هیچ تصویر مشخص و منطقی از امکانات اجرایی اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

نباید اجازه داد که اصطلاح اقتصاد مقاومتی تبدیل به یک شعار شود و این امر مستلزم همکاری تمام اقشار مردم جامعه ، نهادها ، سازمان ها  و شرکت ها می‌باشد.

به امید روزی که با همکاری دولت ، مردم و شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران داخلی ، تحریم ها بر معیشت مردم بی اثر و نتیجه حاصل ، پیروزی همگانی باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید