لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

لاوروف: همه کشورها ادای مذاکره را درمی‌آورند کسی به دنبال مذاکره درباره اوکراین نیست

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

لاوروف همچنین گفت: غرب وخامت اوضاع در اوکراین را به خوبی درک کرده و اکنون باید فکر کند که چگونه به روسیه نبازد.

او درباره امکان گفتگو بین روسیه، غرب و اوکراین گفت: تا کنون کسی برای گفتگو وجود نداشته، آنها فقط ادای مذاکرات را در می‌آوردند. ما به طور جدی برای مذاکره بر اساس واقعیت‌ها آماده هستیم. من به برخی اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، طبقه سیاسی اشاره می کنم. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک جلسه در سوئیس، ادای مذاکرات را در می‌آورند.

لاوروف به تلویزیون بوسنیایی گفت: قالب کپنهاگ کاملاً بن بست است.

دیپلمات ارشد روسیه در مورد کنفرانس آتی صلح اوکراین در سوئیس گفت که برخی از کشورها تنها برای نشان دادن بی‌معنا بودن برگزاری چنین رویدادی بدون حضور روسیه، قصد شرکت در آن را دارند. برخی شرکت می‌کنند، اما بعد به ما توضیح می‌دهند که آنها این کار را صرفا به این منظور انجام می‌دهند که بیهوده بودن چنین رویدادهایی را بدون مشارکت روسیه و بر اساس اولتیماتوم توضیح دهند. برخی قبلاً ناامید شده‌اند و دیگر به چنین رویدادهایی نمی آیند.

لاوروف افزود که غرب تلاش می کند "با تقلب یا کلاهبرداری، با باج خواهی و دروغ" تا آنجا که ممکن است کشورهای در حال توسعه و جنوب جهانی را به گردهمایی به میزبانی سوئیس بیاورد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که مسکو در کنفرانس سوئیس و سایر رویدادهایی که در آن "فرمول زلنسکی" ترویج می شود، شرکت نمی‌کند و مقامات سوئیس در مورد تمایل خود برای دعوت از روسیه به کنفرانس اوکراین دروغ می‌گویند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ماکرون اکنون برای به دست آوردن رهبری در اروپا، روس هراسی را پیش گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید