موزه شانگهای، گنجینه ای از آثار باستانی و نفیس را در خود جای داده و به عنوان یکی از کامل ترین مجموعه های هنرهای مردم چین باستان شناخته می شود.

موزه شانگهای؛ سفری به اعماق تاریخ و هنر چین باستان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است موزه شانگهای، نگین درخشان در گنجینه ی موزه های چین، دروازه ای است که به سوی تاریخ و هنر غنی این سرزمین کهن گشوده می شود.

موزه ای در گذر زمان

در هر کشوری، موزه ها حافظان گنجینه های ملی و راویان داستان های پرفراز و نشیب آن سرزمین هستند. چین نیز از این قاعده مستثنی نیست و موزه های متعددی در آن وجود دارد که هر کدام برگ زرینی از تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش می گذارند.

موزه شانگهای، یکی از مشهورترین و پربازدیدترین موزه های چین، گنجینه ای از هنر و تمدن این سرزمین را در معرض دید عموم قرار داده است. این موزه که در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شد، ابتدا در مکان باشگاه اسپریس قرار داشت. اما ۴۰ سال بعد، در سال ۱۹۹۲، زمینی توسط روسای دولت وقت شانگهای به این موزه اختصاص داده شد و عملیات ساخت و ساز ساختمان جدید آن آغاز گردید.

ساختمان فعلی موزه شانگهای که در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسید، با معماری خاص و منحصر به فرد خود، یادآور فرهنگ و تاریخ چین باستان است. این بنا با مساحتی حدود ۴۰ هزار متر مربع و ارتفاعی ۳۰ متر، دربرگیرنده ی گنجینه ای از آثار باستانی و نفیس است.

موزه شانگهای؛ سفری به اعماق تاریخ و هنر چین باستان

گنجینه ای از هنر و تاریخ

موزه شانگهای، بیش از ۱۲۰ هزار اثر تاریخی را در خود جای داده که هر کدام روایتگر دوره ای از تاریخ و فرهنگ چین باستان هستند. از مهر و موم های تاریخی و اوراق حاوی خوشنویسی های چینی گرفته تا سکه ها و فلزات با ارزش، ظروف مفرغی، سرامیکی، آهنی و سفالی، مبلمان سنتی و نقاشی های تاریخی، همه و همه گنجینه ای بی بدیل را در این موزه خلق کرده اند.

بازدید از موزه شانگهای، سفری به اعماق تاریخ و هنر چین باستان است. سفری که در آن می توان با تمدن و فرهنگ غنی این سرزمین کهن آشنا شد و عظمت و شکوه آن را از نزدیک به نظاره نشست.

معماری در خدمت تاریخ

ساختمان موزه شانگهای به خودی خود، اثری هنری و ارزشمند محسوب می شود. این بنا که توسط یکی از معماران محلی شانگهای طراحی و ساخته شده است، به زیبایی هر چه تمام تر نمایانگر فرهنگ و تاریخ چین باستان است.

شکل کلی ساختمان، ترکیبی از یک پایه ی مربعی و یک صفحه ی گرد است که نمادی از زمین مربعی و آسمان دایره ای از دیدگاه چینی ها می باشد. این معماری منحصر به فرد، در کنار آثار باستانی و نفیس موجود در موزه، تجربه ای یگانه و به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند.

موزه شانگهای، مقصدی برای عاشقان تاریخ و هنر

اگر به دنبال سفری به اعماق تاریخ و هنر چین باستان هستید، موزه شانگهای مقصدی ایده آل برای شما خواهد بود. در این موزه می توانید با گنجینه ای از آثار باستانی و نفیس آشنا شوید، فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن را از نزدیک لمس کنید و عظمت و شکوه آن را به نظاره بنشینید.

موزه شانگهای؛ سفری به اعماق تاریخ و هنر چین باستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید