آتن، پایتخت یونان، با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیرش، همواره گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

گشتی در بازار آتن / سوغاتی‌هایی از دل تاریخ و فرهنگ یونان

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است در کنار بازدید از بناهای باستانی و موزه‌های دیدنی، گشت و گذار در بازارها و خرید سوغات نیز از بخش‌های جدایی‌ناپذیر سفر به این شهر محسوب می‌شود.

بازارهای آتن مملو از رنگ‌ها، طعم‌ها و عطرهای دل‌انگیز هستند و فرصتی عالی برای آشنایی با صنایع دستی، خوراکی‌ها و محصولات محلی یونان به شما می‌دهند. در این میان، برخی از سوغاتی‌ها به دلیل قدمت، زیبایی و یا کاربردی بودن، از محبوبیت بیشتری در بین گردشگران برخوردارند.

در ادامه به برخی از معروف‌ترین سوغاتی‌های آتن که می‌توانید از بازارهای این شهر تهیه کنید، اشاره می‌کنیم:

۱. ست‌های نیم‌فنجان (Demitasse):

نوشیدن قهوه در فرهنگ یونان جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل، ظروف مخصوص سرو قهوه نیز از جمله سوغاتی‌های پرطرفدار آتن به شمار می‌روند. ست‌های نیم‌فنجان با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، از مدل‌های کلاسیک سفید تا طرح‌های شیک و مدرن، در فروشگاه‌های مختلف شهر به وفور یافت می‌شوند. این فنجان‌های ظریف، یادگاری زیبا از سفر به آتن هستند که می‌توانید برای سرو قهوه یا چای در منزل از آنها استفاده کنید.

۲. تسبیح kompoloi:

این تسبیح‌ها که ظاهری شبیه به تسبیح‌های رایج دارند، در واقع بخشی از فرهنگ مدرن یونان محسوب می‌شوند. kompoloi از مهره‌هایی با جنس‌های مختلف مانند شیشه، چوب و کهربا ساخته می‌شود و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی به چشم می‌خورد. یونانی‌ها از این تسبیح‌ها برای سرگرمی، کاهش استرس و یا به عنوان وسیله‌ای تزیینی استفاده می‌کنند.

گشتی در بازار آتن / سوغاتی‌هایی از دل تاریخ و فرهنگ یونان

۳. فرش‌های فلوکاتی (Flokati):

این فرش‌های پشمی با ضخامت زیاد، از دیرباز در خانه‌های یونانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. روش بافت این فرش‌ها که قدمتی دیرینه دارد، نسل به نسل در خانواده‌ها منتقل شده و از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است. فرش‌های فلوکاتی در رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوعی بافته می‌شوند و می‌توان از آنها به عنوان زیرانداز، روتختی و یا آویز دیواری استفاده کرد.

۴. Tavli (تخته نرد یونانی):

این بازی رومیزی که قدمت آن به دوران تمدن بین‌النهرین باز می‌گردد، یکی از تفریحات محبوب در یونان است. Tavli شباهت زیادی به تخته نرد غربی دارد و در قهوه‌خانه‌ها و مکان‌های عمومی به وفور دیده می‌شود. ست‌های Tavli در اشکال و اندازه‌های مختلف، از مدل‌های سنتی چوبی تا طرح‌های مدرن، در بازارهای آتن به فروش می‌رسند و می‌توانند هدیه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای دوستداران بازی و سرگرمی باشند.

۵. صابون روغن زیتون و محصولات زیبایی:

روغن زیتون یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی یونان است و از آن در تهیه انواع خوراکی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. صابون‌های دست‌ساز تهیه شده از روغن زیتون یونان به دلیل کیفیت بالا و خواص مرطوب‌کنندگی، در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردارند.

علاوه بر صابون، کرم دست، لوسیون بدن، شامپو، نرم‌کننده و سایر محصولات زیبایی حاوی روغن زیتون نیز می‌توانند هدیه‌ای مناسب برای بانوان باشند.

گشتی در بازار آتن / سوغاتی‌هایی از دل تاریخ و فرهنگ یونان

۶. قهوه یونانی:

قهوه یونانی که با روش خاصی تهیه می‌شود، طعمی قوی و خاص دارد و در سرتاسر یونان سرو می‌شود. اگر از دوستداران قهوه هستید، می‌توانید از بازارهای آتن، قهوه یونانی به همراه قهوه‌جوش مخصوص آن (briki) را تهیه کنید و در منزل طعم اصیل قهوه یونانی را تجربه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید